Kods | AD0146 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pētījumu plānošana un analīze | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Silvija Kukle, Ieva Baķe, Zane Zelča | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studējošais lieto, apgūst vai piemēro paraugu sagatavošanas, atlases, testēšanas ticamu datu iegūšanas metodikas, apgūst un spēj plānot/veikt materiālu, savienojumu, pakešu, produktu, vides objektu/vides un pakalpojumu funkcionālo īpašību un uztveres izpēti, to atbilstības novērtēšanu lietojumam, optimizēt sastāvus un tehnoloģiskos parametrus. Studiju kursa apguves rezultātā spēj izvirzīto problēmu, pētījuma gaitu un metodes, iegūtos rezultātus sakopot zinātniskā raksta vai zinātniska projekta formā. Ir gatavs izveidot diskusiju un iegūto datu argumentāciju un prezentēšanu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: formulēt un kritiski analizēt jomas un ar to saistīto starpnozaru zinātniskās, tautsaimnieciskās un profesionālās problēmas, veidot problēmai atbilstošu analītisku situācijas aprakstu, pamatot problēmas izvēli, izstrādāt stratēģiju un plānot pētījumu programmu tās risināšanai, veikt/vadīt/pārraudzīt izpētes, modelēšanas un datu transformācijas procesus informācijā nodrošinot nepieciešamo ticamības līmeni Uzdevumi: •apgūt zināšanas un prasmes veidot problēmas analītisku apskatu, formulēt pētījuma mērķi(us) un uzdevumus, novērtēt risinājumu iespējamību un nepieciešamību; •apgūt zināšanas un prasmes izstrādāt eksperimenta plānus kvalitatīvu un/vai kvantitatīvu datu iegūšanai ar nepieciešamo ticamības līmeni; •apgūt zināšanas un prasmes pareizi iegūt, testēt un apstrādāt iegūtos datu masīvus; transformēt informāciju tabulu, matemātisko modeļu, 1-3 dimensiju grafiku un tekstu formā; •apgūt zināšanas un prasmes izskaidrot iegūtos rezultātus balstoties uz jomas teoriju un praksi, ja nepieciešams piesaistot zinātību no saistītām jomām, veikt salīdzinošu un kritisku rezultātu analīzi; •izstrādāt fizikālos modeļus, prototipus (pirmparaugus), transformēt laboratorijas tehnoloģijas uz pilot tehnoloģijām, veidot kopsavilkumus un rekomendācijas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studējošais ir apguvis un spēj lietot, izstrādāt un/vai piemērot metodikas paraugu sagatavošanai, atlasei, testēšanai ticamu datu iegūšanai. - Pārbaudes veids: prasmes lietot standartu noteiktas vai nestandarta metodes paraugu sagatavošanai, atlasei, testēšanai noteikta (dota) testa ietvaros.
Kritēriji: pozitīvs vērtējums par apgūto zināšanu lietojumu paraugu kopas plānošanai, paraugu atlasei, sagatavošanai testēšanai un rezultātu iegūšanai ar iepriekš noteiktu ticamību pratiskajā darbā un eksāmenā..
Studējošais ir apguvis un spēj plānot pasīvos vai aktīvos eksperimentus, lauka pētījumus ticamu kvalitatīvu un/vai kvantitatīvu datu iegūšanai. - Pārbaudes veids: demonstrētas prasmes veidot lauka/laboratorijas pētījumu plānu, novērtēt nepieciešamos resursu apjomus, nepieciešamo aprīkojumu, testēšanas un datu apstrādes metodikas izveidot laika grafiku atbilstoši individuāliem uzdevumiem. Individuāla uzdevuma izpildes prezentācija. Kritēriji: pozitīvs vērtējums par apgūto zināšanu lietojumu dažādu tipu eksperimentu plānošanā eksāmenā un prezentācijā sakopotiem risinājumiem atbilstoši individuālam uzdevumam. Spēj veikt nepieciešamos testus laboratorijas apstākļos, fiksēt precīzi testēšanas vides parametrus un mērījumu rezultātus. - Pārbaudes veids: Laboratorijas darbu apraksti, testu īstenošana, rezultātu apstrāde, izskaidrošana un darbu aizstāvēšana. Kritēriji: pozitīvs vērtējums par apgūto zināšanu lietojumu darba metodisko aprakstu veidošanā, laboratorijas aprīkojuma un vides lietošanā, pareizas datu pārvaldības organizācijā, kas atspoguļoti laboratorijas darba aprakstos. Spēj veikt datu matemātisko apstrādi, novērtēt to ticamību un interpretēt iegūto informāciju matemātisko modeļu, grafiku un tekstu formā. - Pārbaudes veids: Grupas darbs: 2-faktoru aktīva eksperimenta plānošana, sagatavošana, optimizācijas parametru vērtību iegūšana, matemātiskā modelēšana, matemātisko modeļu ģeometriskā interpretācija un izskaidrošana, opimizācijas, kompromisa risinājumi, iegūto rezultātu interpretācija. Kritēriji: pozitīvs vērtējums par apgūto zināšanu praktisku lietojumu atīva daudzfaktoru eksperimenta plānošanai, īstenošanai, testēšanai, reultātu apstrādei un izskaidrošanai, apraksta veidošanai kominējot grafisko un tekstuālo infromāciju Ir apguvis prasmes un spēj izvirzīto problēmu, pētījuma gaitu un metodes, iegūtos rezultātus sakopot zinātniskā raksta vai projekta formā. Spēj veidot diskusiju un iegūto datu argumentāciju un prezentāciju. - Pārbaudes veids: grupas darbs -zinātniskas publikācijas melnraksta izveidošana, diskusija, korekciju izstrāde, raksta sagatavošana iesniegšanai publicēšanai, sadarbība ar ekspertiem, dalība konferencē. Kritēriji: pozitīvs vērtējums par apgūto zināšanu praktisku lietojumu zinātniskas publikācijas un kopsavilkuma izstrādē, dalība zinātniskā konferencē. Spēj ņemt dalību/vadīt pētījumu projektu pieteikumu izstrādi dalībai konkursos finanšu piesaistei. - Pārbaudes veids: Projekta pieteikuma melnraksta izstrāde dalībai pētniecības projektu konkursā (aktīvs dotajā laika periodā) atbilstoši nolikumam vai dalībai skates/konkursos. Kritēriji: Pārbaudes veids: Projekta pieteikuma melnraksta izstrāde dalībai izvēlētajā konkursā (aktīvs dotajā laika periodā). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darba prezentācija - 50%
Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bakalaura līmeņa studiju kursi: Informācijas tehnoloģija, specializācijai atbilstošas materiālu zinības un tehnoloģija. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|