Kods | BM0735 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Energonesēju ražošanas un sadales iekārtas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Siltumtehnika, siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Agnese Līckrastiņa, Dmitrijs Rusovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros studenti tiek iepazīstināti ar atjaunojamo resursu efektīvu izmantošanu un mazinātu klimata pārmaiņas, ilgtspējai, lai veicinātu resursu efektīvu izmantošanu. Studiju kursa ietvaros tiek analizētas un novērtētas iespējas uzlabot tehniskās ražošanas sistēmas. Studenti iegūs zināšanas par kurināmo iegūšanu, apstrādi, sadalīšanu, gazifikāciju un sašķidrināšanu. Paredzēts iepazīstināt ar dažādiem siltumnesējiem un vielām, to pielietošanu saspiestais gaiss, ūdens, ūdens tvaiks, aukstuma aģenti un freoni.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veicināt prasmes, lai veiktu energonesēju izvēli un to ražošanas procesu analīzi, sniegt zināšanas un pieredzi, lai analizētu darba režīmus energonesēju sadales sistēmās un pamatot regulēšanas pasākumus. Studiju kursa uzdevumi ir attīstīt kompetenci analizēt kurināmās saimniecības, gaisa, ūdens, gāzes un tvaiku sistēmas, pilnveidot zināšanas atjaunojamā enerģētikā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj pamatoti veikt kurināmā un energonesēju izvēli. Pārzina kurināmā un siltumnesēju parametru nozīmi un to īpašības. - Pārbaudes veidi: kontroldarbs.
Kritēriji: spēj aprēķināt masas bilanci dotam kurināmam un energonesējam. Spēj veikt ūdeņraža un LNG sistēmas aprēķinus. Pārzina sistēmas elementu nozīmi, to ietekmi uz efektivitāti. - Pārbaudes veidi: kontroldarbs. Kritēriji: spēj aprēķināt ražošanas un sadales sistēmas pie dotiem parametriem. Prot veikt tvaika un kondensāta sistēmas aprēķinus. Pārzina sašķidrinātas gāzes tehnoloģijas pamatus. Pārzina sadales sistēmas īpašības. - Pārbaudes veidi: kontroldarbs. Kritēriji: spēj aprēķināt tvaika vai šķidrās gāzes bilanci un pamatizmērus sadales sistēmai. Spēj analizēt dzesēšanas sistēmas tipa un aģenta izvēli, lai sasniegtu minimālas izmaksas sistēmai. - Pārbaudes veidi: referāts, eksāmens. Vērtēšanas kritēriji: demonstrēt kompetences dzesēšanas iekārtu un to daļu izvēlē, lai nodrošinātu minimālas izmaksas sistēmai. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Referāts - 30%
Kontroldarbs - 30% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizika, termodinamika. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|