Kods | BM0733 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Energouzņēmumu informācijas un automatizētās vadības tehnoloģijas (studiju projekts) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mihails Gorobecs, Aleksandrs Soročins, Varis Žentiņš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredzēts Enerģētikas nozares zinātnes un inženiersistēmas studējošiem, kā arī brīvā izvēlē tiem, kas vēlas attīstīt savas zināšanas un prasmes informācijas un automatizēto vadības sistēmu (AVS) lietošanā un pārvaldībā. Studiju kurss attīsta vispārējās mūsdienu informācijas tehnoloģiju zināšanas, kā arī apskata uzņēmumu specifisko informācijas un automatizētās vadības sistēmu tehnoloģijas, liekot uzsvaru uz praktiskiem ilgtspējīgas attīstības un aprites ekonomikas aspektiem dažādu darbības jomu uzņēmumu vadības kontekstā, kā arī tehnoloģiju un sistēmu izstrādes, ieviešanas, administrēšanas, ekspluatācijas un pārvaldības īpatnībām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt pamata zināšanas un prasmes speciālo uzņēmumu informācijas un automatizētās vadības sistēmu tehnoloģiju izstrādē, ieviešanā un ekspluatācijā. Studiju kursa uzdevumi ir: sniegt priekšstatu par informācijas un automatizētās vadības sistēmu ierīču elektroniskām komponentēm; sniegt izpratni par mūsdienu programmnodrošinājuma, informācijas sistēmu (IS) un tehnoloģiju izstrādes pamatprincipiem, posmiem, metodoloģijām, satvariem, arhitektūru īpatnībām, valodām un citiem instrumentiem, to tehniskām prasībām un izvēles kritērijiem; attīstīt analītisko un loģisko domāšanu speciālo informācijas un automatizētās vadības sistēmu izstrādes un ieviešanas plānošanā; attīstīt projektu koordinēšanas un vadīšanas prasmes, pilnveidojot tehnoloģiju lietošanas prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj salīdzināt IT metodoloģijas, nosakot satvaru, struktūru, instrumentu, rīku un valodu lietošanas jomas, priekšrocības un trūkumus. - Pārbaudes veidi un metodes: situāciju analīze, patstāvīgie un grupu darbi, diskusija, studiju projekts.
Vērtēšanas kritēriji: students raksturo IT platformas un identificē tām atbilstošus instrumentus un valodas, nosaka izmantojamo metodoloģiju atšķirības. Spēj izvēlēties programmēšanas valodu inženiertehniskajam vai pētniecības uzdevumam. - Pārbaudes veidi un metodes: praktiskais darbs, diskusija. Vērtēšanas kritēriji: students analizē programmēšanas valodu iespējas un to atbilstību inženiertehniskajam vai pētniecības uzdevumam, izstrādā atbilstoši uzdevumam vismaz vienas komandas kodu ne mazāku par 10 rindām un pārbauda tā darbību. Spēj izstrādāt mājas lapas projektu uz patstāvīgi pārveidotā šablona pamata. - Pārbaudes veidi: patstāvīgais un praktiskais darbs, diskusija, studiju projekts. Vērtēšanas kritēriji: students izstrādā mājas lapas projektu (piem., WordPress vidē) atbilstoši uzdevumam un izmantojot vismaz 1 spraudni. Analizē un apkopo secinājumus par projekta izstrādes īpatnībām un problemātiku. Spēj izstrādāt programmnodrošinājuma, lietotnes vai informācijas sistēmas izstrādes tehniskā uzdevuma pamatni no pasūtītāja skatu punkta. - Pārbaudes veidi un metodes: individuālais/grupu praktiskais darbs, diskusija, studiju projekts. Vērtēšanas kritēriji: students izstrādā TU atbilstoši uzdevuma projektam, iekļaujot vismaz 1 prasību produkta testēšanai. Sniedz priekšlikumus kopdarbā izmantojamiem rīkiem un metožu elementiem. Spēj noteikt elektronisko komponenšu darbību un izvēli ietekmējošos faktorus un to nozīmi aprites ekonomikā, kā arī viedo un intelektuālo tehnoloģiju izmantošanas iespējas. - Pārbaudes metodes: patstāvīgais un grupu praktiskais darbs, diskusija. Vērtēšanas kritēriji: students raksturo vadības ierīču īpatnības un tehniskos parametrus, diskutē par jaunāko nozarē viedo un intelektuālo tehnoloģiju aspektiem, IIoT sistēmu ekspluatācijas un administrēšanas īpatnībām. Spēj izstrādāt ražošanas vai energouzņēmuma tehnoloģisko procesu datorizētas automatizētās vadības sistēmas izstrādes un ieviešanas projekta plānu, ievērojot ilgtspējīgās attīstības principus. - Pārbaudes veidi un metodes: patstāvīgais darbs, studiju projekts un tā prezentācija, diskusija. Vērtēšanas kritēriji: students izstrādā uzņēmuma AVS izstrādes un ieviešanas vai modernizācijas projekta plānu atbilstoši izvēlētai tēmai un uzņēmuma darbības jomai. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Situāciju analīze - 20%
Patstāvīgie un individuālie/grupu praktiskie darbi - 30% Studiju projekts un tā prezentācija - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Automatizētās vadības, elektrotehnikas un/vai elektronikas, informācijas tehnoloģiju un datortīklu pamati. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|