Kods | BM0720 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Digitalizētas transporta loģistikas optimizācijas metodes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mihails Gorobecs, Marina Koņuhova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss veltīts specializētām transporta loģistikas optimizācijas uzdevumu risināšanas metodēm. Šis heiristiskās metodes nav paredzētas vispārīgo matemātiskās optimizācijas uzdevumu risināšanai, bet katra metode efektīvi risina specifisko loģistikas uzdevumu. Kursa ietvaros tiek apskatīti īsāko ceļu meklēšanas uzdevums un tā meklēšanas metodes, transporta uzdevums un potenciālu metode, norīkojuma uzdevums un ungāru metode, maksimālās plūsmas noteikšanas metode un Forda-Falkersona defektu metode, īsākā cikla meklēšanas uzdevums un zaru un robežu metode. Šis metodes ir viegli digitalizējamas, līdz ar to praktisko un laboratorijas darbu laikā tika veikta šo metožu datorrealizācija un digitalizētā transporta loģistikas atbalsta datorsistēma.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot kompetenci izmantot specializētas optimizācijas metodes loģistikas izdevumu un laika minimizēšanas un pelņas un efektivitātes maksimizēšanas uzdevumus. Studiju kursa uzdevumi: 1) veidot izpratni par loģistikas uzdevumiem un to matemātisko definēšanu; 2) sniegt zināšanas par uzdevumu risināšanas metodēm; 3) formēt iemaņas digitalizēt loģistikas uzdevumus un meklēt optimālos risinājumus; 4) attīstīt prasmes programmēt metodes un izstrādāt datormodeļus loģistikas optimizācijas uzdevumu risināšanai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Saprot transporta loģistikas optimizācijas uzdevumus un to matemātisko definēšanu - Eksāmena teorētiskie jautājumi. Kontroldarbi. Pārzin transporta loģistikas optimizācijas uzdevumu risināšanas metodes - Eksāmena praktiskais uzdevums. Kontroldarbi. Praktiskie darbi. Prot digitalizēt loģistikas transporta uzdevumus un metodes un meklēt optimālos risinājumus - Praktiskie darbi un laboratorijas darbi. Spēj programmēt metodes un izstrādāt datormodeļus loģistikas optimizācijas uzdevumu risināšanai. - Laboratorijas darbi. Studiju darbs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Atbildes uz eksāmena teorētiskiem jautājumiem - 15%
Eksāmena praktiskā uzdevuma izpilde - 20% Kontroldarbu izpilde - 15% Praktisko un laboratorijas darbu izpilde - 20% Studiju darba izpilde - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Datortehnoloģijas, programmēšana, algoritmizācija un optimizācija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|