Kods | DE0726 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Tulkošanas semantiskie un pragmatiskie aspekti | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Larisa Iļinska, Marina Platonova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa pirmā daļa pēta vārda un teikuma semantiku. Studiju kursa otrā daļa sniedz ieskatu valodas lietošanas teorijā – pragmatikā. Tiek analizēts, kādā mērā nozīme ir atkarīga no lingvistiskajām, konceptuālajām un kontekstuālajām zināšanām. Studiju kursa ietvaros tiks apgūti: (1) dažādas pieejas vairāku semantisku un pragmatisku teoriju izskaidrošanai, (2) semantiskas un pragmatiskas analīzes principu pielietošana izvēlētajam zinātniski tehniskajam tekstam. Studiju kurss balstās uz relevantiem praktiskiem piemēriem no profesionālās literatūras. Studiju kursa laikā studējošie pilnveido savas zināšanas un sapratni par apgūstamo studiju kursu, kā arī patstāvīgi lasa literatūru par apgūstamo mācību vielu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir padziļināt studējošo zināšanas par semantikas un pragmatiskas nozares galvenajām koncepcijām un idejām, kā arī sniegt informāciju par vadošajiem jomas zinātniekiem, sekojot līdzi jaunākajām attīstības tendencēm, teorētiskajām koncepcijām un idejām. Studiju kursa uzdevumi: • padziļināt studējošo zināšanas par lingvistiskās nozīmes (semantika) galvenajām pētīšanas metodēm un pieejām; • veicināt studējošo izpratni par semantikas un pragmatiskas nozīmi valodniecībā un to ietekmi uz tulkošanas teoriju un praksi; • attīstīt studējošo pētnieciskās un analītiskās prasmes patstāvīgai nozīmes analīzei dažādos līmeņos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izzināt lingvistisko un ārpus lingvistisko zināšanu sakarības valodas lietošanā saistībā ar tulkošanu un tās galvenajām pētīšanas metodēm, principiem un pieejām. - Dalība semināros; eseja, referāts. Spēj apgūt pētnieciskās un analītiskās prasmes patstāvīgai nozīmes analīzei dažādos līmeņos. - Eseja, referāts, gala pārbaude. Spēj padziļināt lingvistiskās nozīmes analītiskās prasmes un pētīt noteiktu studiju kursa tematu. Spēj analizēt un pētīt izvēlētās tulkojamās tehniskās literatūras pamatus un sagatavot referātu par izvēlēto studiju kursa tematu. - Referāts. Spēj apgūt tulkojuma analīzes prasmes, sakņojot tās ar semantikas un pragmatiskas teorētisko būtību un tulkošanas metodēm. - Gala pārbaude. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Esejas - 10%
Semināri - 20% Referāts - 30% Gala pārbaude - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|