| Kods | DE0723 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Teksta analīzes modernās metodes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Larisa Iļinska, Tatjana Smirnova, Tatjana Kelebeka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss sniedz studējošiem informāciju par teksta analīzi (diskursa/reģistra/žanra teoriju). Tas sastāv no lekcijām un praktiskajām nodarbībām par šādiem mācību tematiem: ieskats diskursa/reģistra/žanra teorijā; teksta analīzes paņēmieni, kas balstās uz diskursa/reģistra/žanra teorijām; funkcionālā gramatika un diskursa/reģistra/žanra teorijā sakņotas lasīšanas un rakstīšanas stratēģijas; datorlingvistikā un korpuslingvistikā sakņotas modernās teksta analīzes metodes.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir padziļināt studējošo zināšanas par teksta, jo īpaši zinātniski tehniskā teksta, analīzes metodēm. Studiju kursa uzdevumi ir iemācīt: - noteikt teksta tipus un atbilstošas analīzes metodes; - analizēt raksturīgās struktūrvienības, kas ietekmē teksta nozīmi dažādos līmeņos: atsevišķo vārdu, rindkopu un teksta līmenī; - sastatīt un salīdzināt funkcionālos stilus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atpazīt teksta (jo īpaši zinātniski tehniskā) tipu, uzbūves principus, tekstuālās funkcijas un noteikt tam atbilstošo analīzes metodi. - Projekts - teksta analīze (apjoms: 6000- 8000 vārdi), rakstu darbu portfelis, eksāmens. Spēj analizēt teksta struktūrvienības, kas ietekmē teksta nozīmi dažādos līmeņos (vārdi, vārdkopas, teikumu fenomens, rindkopas u. c.). - Rakstu darbu portfelis, eksāmens. Spēj salīdzināt un sasaistīt teksta funkcionālo stilu avota valodas tekstā ar attiecīgo mērķvalodas tekstā. - Rakstu darbu portfelis, eksāmens. Spēj izveidot teksta analīzes pētniecisko projektu par izvēlēto studiju kursa tematu. - Projekts, projekta prezentācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Rakstu darbu portfelis - 20%
Projekts - 30% Projekta prezentācija - 10% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||