Kods | DE0720 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Zinātniskā rakstu valoda | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Larisa Iļinska, Oksana Ivanova, Anastasija Žiravecka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studenti iepazīst zinātniskā un populāri zinātniskā stila izklāsta iezīmes, zinātniskā darba uzbūves un rakstīšanas pamatprincipus; apgūst iemaņas izvēlēties tēmai atbilstošu zinātnisko un uzziņu literatūru, enciklopēdijas; iemācās izvirzīt darba mērķus, formulēt uzdevumus, hipotēzi un secinājumus. Individuālais, pāru un grupu darbs tiek izmantots praktiskajās nodarbībās, risinot izvirzītās problēmas, meklējot risinājumus, secinot, pārbaudot un novērtējot sasniegto rezultātu un tā ieguves procesus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veicināt studentu sapratni par zinātniskā izklāsta stila iezīmēm; iemācīt studentiem zinātniskā izklāsta formas: referēšana, anotēšana, citēšana un norāžu sistēma; veidot studentu iemaņas zinātniskā darba strukturēšanā: ievads, teorētiskā un praktiskā daļa, secinājumi, nobeigums, tēzes, literatūras saraksts un pielikumi. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt studentu prasmi izvēlēties savām interesēm un spējām atbilstošu zinātniskā darba tēmu. 2. Attīstīt studentu rakstīšanas stratēģijas zinātniskā pētījuma hipotēzes izvirzīšanai, mērķu un uzdevumu formulēšanai. 3. Veidot studentu prasmi izvēlēties darba tēmai nepieciešamo literatūru. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izvēlēties zinātniskā darba tēmu, izvirzīt zinātniskā darba pētījuma hipotēzi un noteikt tā mērķus un uzdevumus. - Maģistra darba melnraksts.
Spēj aktīvi lietot darba tēmai nepieciešamo literatūru, t.sk. zinātnisko literatūru, periodiku, interneta katalogus u.c. - Diskusijas, semināri, eksāmens. Spēj izprast zinātniskā izklāsta formas un darba uzbūves pamatprincipus. - Semināri, portfelis. Spēj izstrādāt un prezentēt referātu par pētījuma rezultātiem zinātniskajā konferencē; pēc konferences iesniegt publicēšanai zinātnisko rakstu. - Portfelis, zinātniskais raksts. Spēj apgūt maģistra darba zinātniskā izklāsta terminoloģiskās, morfoloģiskās, stilistiskās u.c. iezīmes. - Eksāmens, maģistra darba melnraksts. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Diskusijas - 10%
Semināri - 20% Portfelis, zinātniskais raksts - 20% Eksāmens, maģistra darba melnraksts - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām vadlīnijām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|