Kods | DE0710 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kognitīvā un sociālā psiholoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Airisa Šteinberga, Anete Hofmane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss aptver kognitīvās un sociālās psiholoģijas pamatprincipus, liekot akcentu tieši uz sociālo izziņu un tās praktisko pielietojumu ikdienas profesionālajā un privātajā darbībā. Studiju kurss sakārtots trijās daļās, kur pirmā liek akcentu uz sociālo psiholoģiju, otrā daļa veltīta kognitīvo procesu apskatam, trešā daļa akcentē sociālo izziņu. Visa lekciju kursa gaitā tiek apskatīts kā izziņas procesi ietekmē sociālos procesus un otrādi, aplūkojot arī virtuālās vides faktorus. Studiju kursa izskaņā studējošie pārzina kognitīvo un sociālo procesu savstarpējo mijiedarbību, pārvalda metodes šo procesu vadīšanā un spēj pieņemt sociāli atbildīgus lēmumus efektīvas kognitīvas un sociālas funkcionēšanas nodrošināšanā. Studiju kursa apguvē tiek lietotas daudzveidīgas mācību metodes – gadījuma analīzes, diskusijas, aptaujas un testi, prezentācijas, grupu darbi, video u.c. auditoriju iesaistoši paņēmieni.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par sociālās izziņas pamatjēdzieniem, sociālās un kognitīvās psiholoģijas savstarpējo mijiedarbību un, kā tie ietekmē ikdienas sadzīvi un profesionālo darbību, lai studējošie prastu efektīvi un sociāli atbildīgi analizēt un interpretēt sociālos un izziņas procesus, sniedzot radošus priekšlikumus ikdienas dzīvē un profesionālajā darbībā aktuālo psiholoģisko jautājumu risināšanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot izpratni par sociālās un kognitīvās psiholoģijas galvenajiem, mūsdienās aktuālajiem konstruktiem, to savstarpējo mijiedarbību, akcentējot virtuālo vidi. 2. Pilnveidot prasmes atšķirt sociālās psiholoģijas procesus no kognitīvajiem un izvēlēties atbilstošas metodes šo procesu izpētei, analīzei un pilnveidošanai. 3. Izskatot gadījuma analīzes un praktiskos darbus, veicināt studējošo pašizziņu, personības izaugsmi, kognitīvo procesu attīstību un atbildību sociālo procesu pilnveidē. 4. Veicināt kompetenci atpazīt apkārtējo un paša stiprās puses un attīstības iespējas sociālās izziņas kontekstā, pielietot korektas metodes savu un citu cilvēku potenciāla īstenošanā sociāli atbildīgā un ētiskā veidā. 5. Attīstīt izpratni par lietotājam draudzīgu, uz pierādījumiem balstītu produktu un pakalpojumu īpašības un to ētisku lietošanu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zina sociālās un kognitīvās psiholoģijas konceptus, skaidro to būtību. - Patstāvīgā darba (sociālā fenomena izpētes) prezentēšana; Eksāmena darba vērtēšana. Izprot sociālās un kognitīvās psiholoģijas mijiedarbību un sociālās izziņas lomu sabiedrībā aktuālu procesu norisē. - Grupu diskusijas; patstāvīgā darba (sociālā fenomena izpētes) prezentēšana; Eksāmena darba vērtēšana. Lieto sociālās un kognitīvās psiholoģijas terminoloģiju runā. - Patstāvīgā darba (sociālā fenomena izpētes) prezentēšana; gadījuma analīzes, mazo grupu darba prezentēšana. Raksturo kognitīvos procesus un integrē tos sociālo procesu analīzē. - Eksāmens, patstāvīgais darbs, gadījuma analīžu izskatīšana. Pieņem lēmumus, lietojot sociālās izziņas atziņas ētiskākai un sociāli atbildīgai sabiedrībai. - Eksāmens, gadījuma analīze, darbs mazajās grupās, atbildes uz mācībspēka jautājumiem, patstāvīgais darbs. Uzņemas atbildību par līdzdalību daudzveidīgu sociālo fenomenu norisē, uztverot sevi kā daļu no sociāli atbildīgas sabiedrības. - Iesaistīšanās un aktivitāte nodarbību un lekciju laikā, argumenti diskusiju laikā, patstāvīgā darba secinājumi, eksāmens. Plāno savu personības izaugsmi un attīstību sociālajā un kognitīvajā kontekstā. - Eksāmens, pašraksturojums. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs un tā prezentācija par kādu sociālo fenomenu - 40%
Eksāmena darbs - 40% Pašraksturojums - 10% Aktivitāte nodarbībās, darbs mazajās grupās un gadījuma analīžu izskatīšana, patstāvīga literatūras apgūšana, pildāmo uzdevumu veikšana pirms nodarbības pēc mācībspēka instrukcijas - 10% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vēlamas priekšzināšanas vispārējā un saskarsmes psiholoģijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|