Kods | DE0709 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izzināšana: nozīmes atveide | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Larisa Iļinska, Marina Platonova, Tatjana Smirnova, Alīna Nidagundi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurs sniedz ieskatu pētījumos par attiecībām starp prātu, cilvēka uzvedību un valodu, atspoguļojot mūsdienu pieeju valodai un tās konceptuālajai struktūrai. Pašlaik kognitīvā zinātne attīstās ļoti strauji. Tā rada valodas pētniecības zinātnisko metodi, iekļaujot citu disciplīnu paņēmienus, piemēram, filozofijas, psiholoģijas, datorzinātņu un inženierzinātņu pētījumu metodes. Studiju kursā aplūkoti konkrētās studiju jomas pamatjēdzieni kā, piemēram, prototips, perspektīva, kategorizācija, attēlu shematizēšana, iedziļināšanās, ietvertā izziņa, veidotājgramatika, uzmanība un īpatnību identifikācija, kā arī mācīšanas iespēja ārkārtas situācijās. Studiju kursā iekļauti arī cilvēka izziņas pamatteoriju pētījumi, kā arī dažādas metodoloģijas, ko izmanto mūsdienu kognitīvajā zinātnē. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studējošajiem visaptverošu ievadu kognitīvajā zinātnē, attīstīt viņu kognitīvo kompetenci un prasmes, kas ir nepieciešamas mūsdienu digitālo humanitāro zinātņu, datorlingvistikas un ar to saistītu nozaru pētniecībā; attīstīt studējošo identifikācijas kompetences un spējas pielietot dažādas teksta analīzes metodes, veidot studējošo izpratni, ka kognitīvā valodniecība ir pieeju kopums, nevis vienota teorētiskā bāze. Studiju kursa uzdevumi: • attīstīt studējošo prasmes veidot kognitīvos valodnieciskos un nevalodiskos modeļus; • attīstīt studējošo teorētisko zināšanu kopumu turpmākajiem pētījumiem kognitīvajā un datorvalodniecībā; • attīstīt studējošo prasmes konceptualizēt un kategorizēt zināšanas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj integrēt kognitīvās analīzes metodes, pētot dažādas inženierzinātņu, datorzinātņu un humanitāro zinātņu tēmas. - Eksāmens. Prezentācija par starpdisciplināro pētījumu studenta specializācijas jomā. Spēj izmantot atbilstošu programmatūru, veidojot semantiskos tīklus, lai konceptualizētu un kategorizētu zināšanas. - Prezentācija par starpdisciplināro pētījumu studenta specializācijas jomā. Spēj pielietot iegūtās zināšanas kognitīvu procesu modelēšanā un simulācijā digitālajā vidē. - Prezentācija par starpdisciplināro pētījumu studenta specializācijas jomā. Spēj izveidot konceptu kartes. - Praktiskie darbi. Spēj raksturot semantiskās attiecības starp konceptiem. - Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs nodarbībās - 10%
Praktiskie darbi - 20% Prezentācijas - 20% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|