DE0706 Mediji un sabiedrība

Kods DE0706
Nosaukums Mediji un sabiedrība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Gunārs Ozolzīle, Laila Girsova, Aleksejs Šņitņikovs, Imants Frederiks Ozols
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju priekšmetā tiek skatīta mediju ietekme uz masu apziņu un indivīdu rīcību. Tiek veidotas prasmes izmantot kritiskās diskursa analīzes metodi mediju satura pētīšanā. Īpaša uzmanība tiek veltīta iespējamām manipulācijām ar masu apziņu. Kursa ietvaros tiek apskatītas dažādas komunikāciju teorijas un iespējas tās izmantot pētnieciskajā praksē. Viens no dominējošiem akcentiem ir datu drošības un ticamības jautājums internetā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Mediju veidi mūsdienās, to evolūcijas likumsakarības. 4 2 1 6
Indivīds un masu apziņa -kopīgais un atšķirīgais. Mūsdienu komunikāciju teorijas. 4 4 2 6
Kritiskās diskursa analīzes pielietojums mēdiju satura pētījumos un informācijas ticamības problēma. 4 4 1 6
Masu apziņas programmēšanas metodes plašsaziņas līdzekļos. 4 4 2 6
Sociālo tīklu evolūcija, funkcijas, auditorija un privāto datu aizsardzības problēma. 4 4 1 6
Reklāma medijos: veidi, funkcijas, efekti. 4 4 2 8
Komentēšanas kultūra internetā. 4 6 2 8
Kibernoziegumi. 4 4 2 6
Hibrīdkara atspoguļojums mēdijos. 4 4 2 6
Ētiskas problēmas medijos. 4 4 1 6
Kopā: 40 40 16 64
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju priekšmeta mērķis ir apgūt nepieciešamās pamatkompetences, kas nodrošinātu kvalificētu mediju kritisko diskursa analīzi. Kursā studenti iegūst prasmes izvērtēt informācijas ticamību, atpazīt manipulatīvus paņēmienus un rod priekšstatu par mediju satura ētiskajiem aspektiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj veikt mediju kritisku diskursa analīzi. - Vingrinājumi un uzdevumi, tests.
Spēj atpazīt manipulatīvus paņēmienus mediju produktos. - Vingrinājumi un uzdevumi, tests.
Spēj novērtēt mediju informācijas ticamību. - Grupu diskusija, mājas darbi, tests
Pārzina mediju ētiskās paradigmas un interneta lietošanas drošības principus. - Praktiskie uzdevumi, mājas darbi, tests
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Darbs nodarbībās - 5%
Dalība semināru diskusijās - 10%
Vinginājumu un uzdevumu izpilde - 15%
Mājasdarbu un diagnosticējošo kontroldarbu izpilde - 20%
Gala testa nokārtošana - 50%
 
Priekšzināšanas Vēlams apgūt studiju kursu socioloģijā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]