Kods | DE0706 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mediji un sabiedrība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gunārs Ozolzīle, Laila Girsova, Aleksejs Šņitņikovs, Imants Frederiks Ozols | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju priekšmetā tiek skatīta mediju ietekme uz masu apziņu un indivīdu rīcību. Tiek veidotas prasmes izmantot kritiskās diskursa analīzes metodi mediju satura pētīšanā. Īpaša uzmanība tiek veltīta iespējamām manipulācijām ar masu apziņu. Kursa ietvaros tiek apskatītas dažādas komunikāciju teorijas un iespējas tās izmantot pētnieciskajā praksē. Viens no dominējošiem akcentiem ir datu drošības un ticamības jautājums internetā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju priekšmeta mērķis ir apgūt nepieciešamās pamatkompetences, kas nodrošinātu kvalificētu mediju kritisko diskursa analīzi. Kursā studenti iegūst prasmes izvērtēt informācijas ticamību, atpazīt manipulatīvus paņēmienus un rod priekšstatu par mediju satura ētiskajiem aspektiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj veikt mediju kritisku diskursa analīzi. - Vingrinājumi un uzdevumi, tests. Spēj atpazīt manipulatīvus paņēmienus mediju produktos. - Vingrinājumi un uzdevumi, tests. Spēj novērtēt mediju informācijas ticamību. - Grupu diskusija, mājas darbi, tests Pārzina mediju ētiskās paradigmas un interneta lietošanas drošības principus. - Praktiskie uzdevumi, mājas darbi, tests |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs nodarbībās - 5%
Dalība semināru diskusijās - 10% Vinginājumu un uzdevumu izpilde - 15% Mājasdarbu un diagnosticējošo kontroldarbu izpilde - 20% Gala testa nokārtošana - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vēlams apgūt studiju kursu socioloģijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|