Kods | DE0704 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Digitālā retorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Larisa Iļinska, Tatjana Kelebeka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss iepazīstina studējošos ar digitālās retorikas pamatjēdzieniem, tas aptver galvenās digitālās retorikas tēmas: klasisko retoriku, vizuālo retoriku, cilvēka-datora mijiedarbību, pārskatu par digitālās retorikas teorijām, tīkla retoriku.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iemācīt studējošiem digitālās retorikas teorētiskos pamatus. Studiju kursa uzdevumi: 1. definēt digitālās retorikas priekšmetu; 2. attīstīt studējošo prasmes pētīt digitālās retorikas teorijas; 3. iepazīstināt studējošos ar digitālo retoriku un tās saistību ar klasiskās retorikas teoriju; 4. izskaidrot studējošiem definīcijas, pieejas un pētījumu metodes; 5. attīstīt studējošo prasmes analizēt plašsaziņas līdzekļu un jauno plašsaziņas līdzekļu retoriskās funkcijas, cilvēka-datora mijiedarbību, kā arī citas starpdisciplinārās jomas, tostarp interneta pētījumus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atšķirt digitālo retoriku no klasiskās retorikas, izprast atšķirību starp digitālās un klasiskās retorikas modeļu pētīšanas metodēm, kā arī digitālās rakstīšanas pētījumiem. - Semināri, eksāmens. Spēj apspriest visbiežāk lietotos teksta analīzes digitālās retorikas veidus. - Semināri, eksāmens. Spēj veidot semantisko tīklu, zināšanu koncepcijas izveidei un iedalīšanai kategorijās. - Prezentācija par starpdisciplināru pētījumu tēmu studenta izvēlētajā specializācijā. Spēj organizēt rakstisku diskursu saskaņā ar digitālās retorikas konvencijām, izvirzīt un pierādīt hipotēzi un organizēt zināšanas atbilstoši mērķauditorijas vajadzībām. - Referāts. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Referāts - 20%
Prezentācija - 10% Semināri - 20% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|