DE0703 E-pedagoģija un e-didaktika

Kods DE0703
Nosaukums E-pedagoģija un e-didaktika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Alīda Zigmunde, Jānis Kapenieks, Alla Krasulia
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz studējošajiem padziļinātu ieskatu par plašo digitālajā laikmetā aktuālo tēmu klāstu: e-pedagoģijas zinātnes priekšmets un tā būtība; pedagoģiskās kompetences veidošana darbam ar digitālajiem medijiem un tehnoloģijām; digitālās identitātes, to veidošana; mācības ar interneta starpniecību; pedagoģiski didaktiskie interneta izmantošanas nosacījumi; internets kā mācību medijs; didaktika profesionālajā izglītībā. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Pedagogu ētikas kodekss. Netiķete: ētika, izglītība un uzvedība internetā. 2 4 0 0
E-studiju teorijas, pamatnostādnes, modeļi un taksonomijas. 4 4 0 0
TPACK: tehnoloģiski pedagoģiskā satura zināšanu ietvars. “Pedagoģijas ritenis” 2 3 0 0
Tiešsaistes studiju stratēģijas un mācīšanas kompetences. 2 4 0 0
Studentu iesaiste, motivācija un klases stratēģijas tehnoloģiju veicinātā mācību procesā. 2 3 0 0
Digitālie plašsaziņas līdzekļi un tiešsaistes mācību rīki: asinhronās/sinhronās komunikācijas rīki. 2 4 0 0
Tehnoloģiju veicināta augstākā līmeņa domāšanas prasmju apguve. 2 4 0 0
Tehnoloģiju veicināta valodu apguve. 2 3 0 0
Papildinātā realitāte un virtuālās pasaules izglītībā un apmācībā. 2 4 0 0
Starptautiskā tiešsaistes mācīšanās sadarbojoties (COIL), jauna mācīšanas un mācīšanās paradigma. 2 3 0 0
Pedagoģiskais dizains: mācību vides izstrāde. 4 4 0 0
Tiešsaistes kursu grafika izstrāde un efektīvas tiešsaistes mācību programmas izveide. 4 4 0 0
Tehnoloģiju veicināta vērtēšana un kursu vērtēšanas stratēģijas formālajā un neformālajā izglītībā. 2 4 0 0
Kopā: 32 48 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir veidot studentiem izpratni un sniegt zināšanas par e-pedagoģijas un didaktikas kategorijām, principiem un likumsakarībām. Studiju kursa uzdevumi: • motivēt studējošos apgūt e-pedagoģijas un didaktikas sniegtās metodes, formas un līdzekļus digitālo humanitāro zinātņu apguvei; • attīstīt studējošo izpratni par mācību teorijām, to atspoguļojumu e-studiju procesā un digitālo mediju izmantošanu mācībās; • attīstīt studējošo pedagoģiskās prasmes skolēnu un studentu digitālo identitāšu veidošanā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Prot izmantot e-didaktikas metodes, formas un līdzekļus digitālo humanitāro zinātņu zināšanu un prasmju apguvei. - Praktiskie darbi, gala pārbaude.
Prot integrēt mācību teoriju atziņas e-studiju procesā un interneta izmantošanā mācībās. - Praktiskie darbi, gala pārbaude.
Prot izmantot pedagoģiskās prasmes skolēnu un studentu digitālo identitāšu veidošanā. - Praktiskie darbi, gala pārbaude.
Prot izmantot piemērotas komunikācijas prasmes konkrētu digitālo mediju izmantošanā mācībās. - Projekta atbilstošajā zinātnes nozarē prezentācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktiskie darbi - 50%
Projekta prezentācija - 20%
Gala pārbaudījums - 30%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]