Kods | DE0698 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modeļvadāmas programmatūras izstrādes praktikums | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ērika Nazaruka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Šā kursa ietvaros tiek apspriestas modeļvadāmas programmatūras izstrādes, tai skaitā OMG modeļvadāmas arhitektūras (MDA), pamatprincipi un modeļu transformācijas veidi. Izskatītās idejas, kuru pamatā atrodas metamodelēšana un modeļu transformācijas, tiek praktiski demonstrētas. Papildus tiek diskutēta un ilustrēta modeļu savstarpēja atbilstība dažādos metalīmeņos, un to saistība ar modeļu transformācijām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir integrēt studentu zināšanas objektorientētā programmatūras izstrādē ar modeļvadāmas programmatūras izstrādes paaugstināto abstrakcijas līmeni, attīstīt metamodeļu lietošanas un transformāciju projektēšanas spējas. Kursa uzdevumi: 1) Pilnveidot zināšanas modeļvadāmā programmatūras izstrādē; 2) Attīstīt prasmes praktiski pielietot apgūtās zināšanas lietojumprogrammas daļu izstrādē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot atpazīt modeļvadāmas programmatūras izstrādes modeļus un sniegt to piemērus. - Pozitīvi novērtēts praktiskais darbs par sistēmām, modeļiem, metamodeļiem un metametamodeļiem.
Kritēriji: spēj izskaidrot pamatkoncepcijas, spēj izskaidrot saites starp pamatkoncepcijām, spēj atpazīt dažādu metalīmeņu modeļu elementus.
Prot formulēt ierobežojumus OCL valodā un atpazīt to ietekmi uz katra metalīmeņa modeli. - Pozitīvi novērtēti praktiskie darbi par UML klašu diagrammas izstrādi un to ierobežošanu. Kritēriji: prot modelēt sistēmu UML klašu diagrammu veidā, prot pievienot ierobežojumus modeļu elementiem, prot vaicāt modeļa elementus. Prot izstrādāt metamodeļus un pielietot metamodelēšanas principus. - Pozitīvi novērtēti praktiskie darbi par metamodelēšanu. Kritēriji: prot izstrādāt metamodeli, prot analizēt modeļa elementus no metamodeļa skatupunkta. Prot pielietot modelēšanas un transformēšanas rīkus lietojumprogrammas izstrādei un sniegt priekšlikumus par programmrīku koplietošanu. - Pozitīvi novērtēti praktiskie darbi modeļa transformācijās. Kritēriji: prot izstrādāt modeļa transformāciju modelī, prot izstrādāt modeļa transformāciju pirmkodā. Spēj izskaidrot modeļvadāmas programmatūras izstrādes pamatkoncepcijas, analizēt modeļus metamodeļa un metametamodeļa līmenī, projektēt un izskaidrot transformācijas likumus. - Pozitīvi novērtēts eksāmens. Kritēriji: spēj izskaidrot modeļvadāmas izstrādes principus un modeļus, spēj projektēt transformācijas likumus, spēj metamodelēt, spēj izskaidrot transformācijas likumu iznākumus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi - 50%
Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Objektorientēta analīze, projektēšana un programmēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|