Kods | DE0694 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ētika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vēsture un filozofija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gunārs Ozolzīle, Guna Matule, Silvija Rēvele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā akcentētas mūsdienu ētikas problēmas un to saikne ar vēsturiski nosacītiem morālās un tikumiskās apziņas virzieniem un formām, tostarp, hedonisma un utilitārisma ētiku, makjavellismu ( klasisko un mūsdienu), pozitīvistisko un evolucionāro ētiku, marksistisko ētiku, psihoanalīzi, analītisko psiholoģiju un ētiku. Tiek analizēts šo un citu ētiskās apziņas vēsturisko virzienu saistība ar šodien aktuālām un diskutējamām tēmām par zinātni un ētiku, tehniku un ētiku, ekoloģiju un ētiku, modernās medicīnas ētiskām problēmām, sociālo nevienlīdzību un ētiku u.c.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt priekšstatu par mūsdienu ētiskās apziņas prioritātes un to saikni (pārmantojamību) ar vērtību orientācijām cilvēces vēsturē. Uzdevumi: - iemācīt kritiski izvērtēt sociāla un ētiska rakstura stereotipus sabiedrībā un apgūt iemaņas to pārvarēšanai; - sagatavot studentus ētiski izsvērtu lēmumu pieņemšanai mūsdienu sociālo attiecību morāli divdomīgās situācijās; - attīstīt prasmes nošķirt zinātnes un tehnikas progresu no sabiedrības morālās degradācijas riskiem, kuri nereti to pavada. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj pārzināt ētikas vēsturē un teorijā sastopamās vērtību apziņas formas un arī prot šīs zināšanas pielietot, veicot mūsdienu morālo problēmu apsekošanu un analīzi. - Patstāvīgam darbam izvēlētās tēmas izstrāde. Spēj patstāvīgi atlasīt un izanalizēt praktiskajam darbam nepieciešamos datus, faktus un dokumentus. - Aktīva un sekmīga dalība semināra programmā. Pētījumu rezultātu prezentāciju sagatavošana. Spēj kritiski izvērtēt mūsdienu mēdijos paustos - nereti paviršos vai subjektīvi pārspīlētos viedokļus par ētiskām tēmām. - Sekmīga piedalīšanās semināru diskusijās. Prot precīzi formulēt un klasificēt ētikā aplūkojamās tēmas un problēmas. - Tests. Spēj teorētiski un kompetenti argumentēt, aizstāvot savu ētisko pārliecību. Prot kontrolēt un pārvaldīt savas emocijas diskusijās ar citas pārliecības oponentiem. - Sekmes semināra diskusijās un sava patstāvīgi izstrādātā darba aizstāvēšana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgajam darbam izvēlētās tēmas izstrāde - 10%
Aktīva un sekmīga dalība semināra programmā. Pētījuma rezultātu prezentācijas sagatavošana - 10% Sekmīga piedalīšanās semināru diskusijās - 25% Tests - 30% Sekmes semināra diskusijās un sava patstāvīgā izstrādātā darba aizstāvēšana - 25% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ētikas pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|