DE0694 Ētika

Kods DE0694
Nosaukums Ētika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Vēsture un filozofija
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Gunārs Ozolzīle, Guna Matule, Silvija Rēvele
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā akcentētas mūsdienu ētikas problēmas un to saikne ar vēsturiski nosacītiem morālās un tikumiskās apziņas virzieniem un formām, tostarp, hedonisma un utilitārisma ētiku, makjavellismu ( klasisko un mūsdienu), pozitīvistisko un evolucionāro ētiku, marksistisko ētiku, psihoanalīzi, analītisko psiholoģiju un ētiku. Tiek analizēts šo un citu ētiskās apziņas vēsturisko virzienu saistība ar šodien aktuālām un diskutējamām tēmām par zinātni un ētiku, tehniku un ētiku, ekoloģiju un ētiku, modernās medicīnas ētiskām problēmām, sociālo nevienlīdzību un ētiku u.c..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Mūsdienu ētikas problēmas un to sasaiste ar vēsturiski nosacītiem morālās un tikumiskās apziņas virzieniem un formām. 2 4 1 4
Hedonisms un utilitārisma ētika. 2 4 1 4
Makjavellisms ( klasiskais un mūsdienu). 2 4 1 4
Pozitīvistiskā ētika (darvinisms, marksisms u.c.). 2 4 1 4
Psihoanalīze, analītiskā psiholoģija un ētika. 2 4 1 6
Humānistiski orientētais ('naivais') optimisms un mūsdienu ētiskie vērtējumi. 2 4 1 4
Modernā zinātne un ētika. 3 4 1 6
Modernā tehnika, tehnoloģija un ētika. 3 4 2 6
Ekoloģija un ētika. 4 4 2 6
Modernā medicīna un ētika. 2 2 1 6
Sociālās problēmas (netaisnība, brīvība) un ētika. 6 2 2 6
Gala pārbaudījums (tests). 2 8 2 8
Kopā: 32 48 16 64
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt priekšstatu par mūsdienu ētiskās apziņas prioritātes un to saikni (pārmantojamību) ar vērtību orientācijām cilvēces vēsturē. Uzdevumi: - iemācīt kritiski izvērtēt sociāla un ētiska rakstura stereotipus sabiedrībā un apgūt iemaņas to pārvarēšanai; - sagatavot studentus ētiski izsvērtu lēmumu pieņemšanai mūsdienu sociālo attiecību morāli divdomīgās situācijās; - attīstīt prasmes nošķirt zinātnes un tehnikas progresu no sabiedrības morālās degradācijas riskiem, kuri nereti to pavada.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj pārzināt ētikas vēsturē un teorijā sastopamās vērtību apziņas formas un arī prot šīs zināšanas pielietot, veicot mūsdienu morālo problēmu apsekošanu un analīzi. - Patstāvīgam darbam izvēlētās tēmas izstrāde.
Spēj patstāvīgi atlasīt un izanalizēt praktiskajam darbam nepieciešamos datus, faktus un dokumentus. - Aktīva un sekmīga dalība semināra programmā. Pētījumu rezultātu prezentāciju sagatavošana.
Spēj kritiski izvērtēt mūsdienu mēdijos paustos - nereti paviršos vai subjektīvi pārspīlētos viedokļus par ētiskām tēmām. - Sekmīga piedalīšanās semināru diskusijās.
Prot precīzi formulēt un klasificēt ētikā aplūkojamās tēmas un problēmas. - Tests.
Spēj teorētiski un kompetenti argumentēt, aizstāvot savu ētisko pārliecību. Prot kontrolēt un pārvaldīt savas emocijas diskusijās ar citas pārliecības oponentiem. - Sekmes semināra diskusijās un sava patstāvīgi izstrādātā darba aizstāvēšana.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgajam darbam izvēlētās tēmas izstrāde - 10%
Aktīva un sekmīga dalība semināra programmā. Pētījuma rezultātu prezentācijas sagatavošana - 10%
Sekmīga piedalīšanās semināru diskusijās - 25%
Tests - 30%
Sekmes semināra diskusijās un sava patstāvīgā izstrādātā darba aizstāvēšana - 25%
 
Priekšzināšanas Ētikas pamati.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]