Kods | DE0673 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sensoru saskarnes un signālu apstrāde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Enerģētika un elektrotehnika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aivars Pumpurs, Pēteris Apse-Apsītis, Ingars Steiks | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā ir apskatīti dažādi sensori, to mērīšanas darbības principi un elektriskie izejas signālu parametri, kā arī sensoru signālu interfeisu galvenie veidi. Tiek analizēti sensoru signālu apstrādes veidi un standarta rūpnieciskās saskarnes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas un attīstīt praktiskās iemaņas darbam ar rūpnieciskajā ražošanā biežāk lietotiem sensoriem un to saskarnes veidošanu ar vadības ierīcēm. Studiju kursa uzdevumi ir sniegt informāciju par rūpniecībā biežāk izmantoto sensoru veidiem, iepazīstināt studentus ar elektrisko signālu analogās un digitālās apstrādes pamatiem, pilnveidot studentu iemaņas sensoru interfeisu elektronisko shēmu izveidē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina galvenos rūpnieciskos digitālo un analogo sensoru signālu pārraides standartus. - Mājas darbi, laboratorijas darbi, eksāmens.
Vērtēšanas kritēriji: prot izvēlēties rūpnieciskos digitālo un anlaogo sensoru signālu pārraides risinājumus un zina to galvenos raksturlielumus. Prot aprēķināt sensoru elektroniskās saskarnes galvenos parametrus. - Mājas darbi, laboratorijas darbi, eksāmens. Vērtēšanas kritēriji: laboratorijas darbu un mājas darbu sekmīga izpilde un aizstāvēšana, sekmīgi nokārtots eksāmens. Spēj kalibrēt lineārus sensorus pēc diviem eksperimentāliem mērījumiem. - Mājas darbi, laboratorijas darbi. Vērtēšanas kritēriji: mājas darbu un laboratorijas darbu sekmīga izpilde un aizstāvēšana. Spēj iegūt sensora pārvades funkciju pēc ražotāja datu tabulām. Spēj iegūt atbilstošu formulu vai interpolācijas pārviedojumus. - Mājas darbs. Vērtēšanas kritēriji: mājas darbu un sekmīga izpilde un aizstāvēšana. Prot izvēlēties atbilstošu komunikāciju interfeisu dotā uzdevuma veikšanai. Prot iestatīt galvenos komunikāciju parametrus vairāku sensoru sistēmas optimālai darbībai - Laboratorijas darbs. Vērtēšanas kritēriji: laboratorijas darbu sekmīga izpilde un aizstāvēšana. Spēj izveidot elektronisku shēmu sensora saskarnei ar mikrokontrollera iekārtu. - Mājas darbs. Vērtēšanas kritēriji :mājas darba ieskaite vai simulācijas programmas veiksmīga demonstrācija. Spēj izvēlēties un pamatot dotajam uzdevumam atbilstošus sensorus un to interfeisus. - Eksāmens. Vērtēšanas kritēriji: sekmīgi nokārtots eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 30%
Mājas darbi - 30% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Rūpnieciskās elektroniskās iekārtas. Industriālie sensori. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|