Kods | DE0669 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kiberfizikālo sistēmu adaptīvā regulēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Enerģētika un elektrotehnika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Iļja Galkins | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Mūsdienīgie vadības risinājumi lielākoties nodrošina industriālo un saimniecisko tipveida objektu drošu, stabilu un precīzu darbību. Taču ir jāatzīmē, ka vadāmiem objektiem bieži ir nestandarta, telpiski sarežģītā un laikā mainīga konfigurācija, kā arī darbu vidē ir reizēm mazāk prognozējama, piemēram, dzīvo objektu klātbūtnē. Ka piemēru var minēt objektus ar robotu un cilvēku mijiedarbību, ar autonomo robotu mijiedarbību, sistēmas ar izkliedētiem vadāmības objektiem un citas. Šādos gadījumos vadības parametrus operatīvi jāpielāgo jaunajiem apstākļiem veidojot tāda adaptīvās regulēšanas sistēmas. Īpaši aktuālas adaptīvās regulēšanas sistēmas ir sarežģītu kustību vadībā. Piedāvātais studiju kurss ir veltīts adaptīvo regulēšanas sistēmu sintēzei, analīzei un izveides aspektiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt un pilnveidot studentu analīzes un sintēzes kompetenci fizikālo un kiberfizikālo objektu ar sarežģītām kustībām adaptīvo regulēšanas sistēmu izstrādes jomā, kā arī attīstīt prasmi praktiski izstrādāt šādas sistēmas. Studiju kursa uzdevumi ir attīstīt: (1) kompetenci analizēt fizikālo un kiberfizikālo objektu īpašības, funkcijas un parametrus, identificējot to regulēšanas sistēmu adaptācijas nepieciešamību; (2) kompetenci sintezēt minētas regulēšanas sistēmas realizējot to adaptācijas funkcijas; (3) prasmi izstrādāt minētas regulēšanas sistēmas praktiski, ieskaitot to aparatūru un programmnodrošinājumu; (4) prasmi salāgot minētas regulēšanas sistēmas ar to darbībai nepieciešamiem sensoriem un aktuatoriem, pārbaudīt tās darbību un analizēt. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj identificēt un analizēt fizikālo un kiberfizikālo objektu īpašības, funkcijas un parametrus, novērtējot to regulēšanas sistēmu adaptācijas nepieciešamību. - Eksāmens. Spēj sintezēt minētas regulēšanas sistēmas realizējot to adaptācijas funkcijas. - Eksāmens. Prot izstrādāt minētas regulēšanas sistēmas praktiski, ieskaitot to aparatūru un programmnodrošinājumu. - Praktiskie darbi. Pot salāgot minētas regulēšanas sistēmas ar to darbībai nepieciešamiem sensoriem un aktuatoriem, pārbaudīt tās darbību un analizēt. - Laboratorijas darbi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 50%
Praktiskie darbi - 20% Laboratorijas darbi - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Elektriskā piedziņa, ciparu tehnikas pamati, automātiskās regulēšanas pamati, iegulto sistēmu izveides un lietošanas pamati, programmēšanas pamati, elektroiekārtu projektēšanas pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|