Kods | DA0237 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides inženierzinātne 3. daļa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jūlija Gušča, Antra Kalnbaļķīte, Dace Lauka, Kārlis Valters, Maksims Feofilovs, Krista Laktuka, Kristiāna Dolge, Miķelis Dzikēvičs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 1.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek apgūts vides ietekmju novērtēšanas ietvars, kas veicina produktu, procesu, tostarp uzņēmumu un nozaru, pāreju uz videi draudzīgākiem un ilgtspējīgiem risinājumiem. Īpašs uzsvars studiju kursā ir veltīts vides ietekmju rīka praktiskai izmantošanai.. Studiju kurss paredzēts visu specialitāšu augstskolu studentiem kā brīvās izvēles studiju kurss.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veicināt studenta spēju kompetences produktu/procesu vides ietekmju noteikšanā, izprotot šo ietekmju izcelsmi un samazināšanas iespējas. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt zināšanas par vides snieguma novērtējuma veidiem, to etapiem; - attīstīt studentu zināšanas un prasmes vides snieguma novērtēšanas rīku izmantošanā; - veicināt studentu spēju veikt objektīvu analīzi par produktu vai pakalpojumu vides ietekmi; - iepazīstināt studentus ar ilgtspējīgas un vides draudzīgas prakses attīstību gan uzņēmējdarbībā, gan ikdienas dzīvē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj noteikt vides ietekmes un kategorizēt tās grupās, izprot vides ietekmju cēloņus un vides ietekmju mazināšanas tehnoloģiskos un pārvaldības risinājumus. - Pārbaudes veids: kursa darbs un tā aizstāvēšana.
Kritēriji: students spēj identificēt, raksturot un novērtēt vides ietekmes un cēloņus izvēlētam produktam vai procesam. Spēj veikt vienkāršotu izvēlēta produkta vai procesa ietekmes uz vidi novērtējumu. - Pārbaudes veids: kursa darbs un tā aizstāvēšana. Kritēriji: students spēj veikt produkta vai procesa vides ietekmju novērtējumu. Spēj formulēt galvenos vides aspektus, spēj piedāvāt tehnoloģiskos risinājumus šo ietekmju mazināšanai. - Pārbaudes veids: kursa darbs un tā aizstāvēšana. Kritēriji: students spēj apzināt analizējamā produkta galvenos vides aspektus un piedāvāt vides ietekmju samazināšanas risinājumus. Spēj izmantot vides ietekmju novērtēšanas rīku izvēlēta produkta vai procesa ietekmes uz vidi novērtēšanai. - Pārbaudes veids: kursa darbs un tā aizstāvēšana Kritēriji: students orientējas vides ietekmju rīkā, spēj demonstrēt to darbībā. Spēj noteikt vides snieguma indikatorus uzņēmējdarbības attīstībai un tautsaimniecības attīstībai. - Pārbaudes veids: kursa darba aizstāvēšana. Kritēriji: students orientējas makro- un mikro līmeņa vides ietekmēs. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kursa darbs - 70%
Kursa darba aizstāvēšana - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Teorētiskās pamatzināšanas par produktu ietekmi uz vidi un to samazināšanas iespējām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|