Kods | AD0137 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ilgtspējīga telpiskās vides attīstība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Arhitektūra un pilsētu plānošana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sandra Treija, Uģis Bratuškins, Sarmīte Barvika, Edgars Bondars | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Mācību priekšmetā "Ilgtspējīga telpiskās vides attīstība" tiek analizēti telpiskās vides attīstības procesi, urbanizācijas kustības cēloņi un sekas, kā arī to globālās un lokālās dimensijas. Nodarbībās tiek iztirzāti esošie un perspektīvie paņēmieni ilgtspējīgas telpiskās vides veidošanai, iekļaujot daudzpakāpju multidimensionālus vides veidošanas aspektus. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Izprast telpiskās vides attīstības procesus, analizēt telpiskās vides situāciju ilgtspējības aspektā. Izprast telpiskās vides ilgtspējīgas plānošanas pamatnostādnes. Veikt dzīves vides kvalitātes novērtēšanu. Orientēties ilgtspējīgas dzīves vides plānošanas pamatprincipos, izstrādātajās koncepcijās un telpiskās vides veidošanas politiskajos dokumentos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēja izprast arhitektoniski telpiskās vides pamatproblēmas un riska zonas - Seminārs, referāts Spēja izprast arhitektoniski telpiskās vides attīstības scenārijus un to sekas - Kontroldarbs, referāts Spēja veikt konkrētas telpiskās vides apsekojumu un analīzi - Radošais tests (klauzūra) Spēja izprast institucionālās globālās pilsētvides kustības virzienus un attīstības tendences - Seminārs Prasme apliecināt studiju gaitā iegūtās zināšanas par arhitektoniski telpiskās vides ilgtspējības jautājumiem - Eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs grupās, diskusija - 20%
Tests - 20% Studiju referāts - 30% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bakalaura programmas laikā iegūtās zināšanas obligātajos un specializējošajos priekšmetos | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|