| Kods | IV0597 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Reģionu attīstības sociālekonomiskā analīze, plānošana un organizēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Arhitektūra un pilsētu plānošana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Armands Auziņš, Ieva Korna, Māris Kaļinka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursā studējošajiem iespējams iegūt teorētiskās zināšanas par reģionālās attīstības pamatjēdzieniem un reģionu tipoloģiju, konkurētspēju, attīstības virzieniem, plānošanu un pārvaldības instrumentiem, kā arī praktiskās zināšanas par integrētas ekonometriskās un ģeotelpiskās analīzes iespējām un paņēmieniem, sociālekonomiskajiem rādītājiem, t.sk. iedzīvotājiem, uzņēmējdarbības aktivitātēm, teritorijām. Studiju kursa tēmas ietver paņēmienus un instrumentus, lai analizētu, novērtētu un pamatotu lēmumus saistībā ar reģionu konkurētspēju, teritoriālās attīstības rādītāju dinamiku, attīstības tendencēm un potenciālu. Studējošie iegūst izpratni par reģionālās attīstības plānošanu un organizēšanu, pašvaldību attīstību, valsts un pašvaldību savstarpējo attiecību nodrošinājumu, rīcības politikām, resursu izlīdzināšanu un praktiskas iemaņas dažādo informācijas un datu avotu izmantošanā, analīzes metožu un rīku izmantošanā, attīstības potenciāla un izaicinājumu novērtēšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt izpratni par teritoriālo konkurētspēju un sociālekonomiskās analīzes rezultātu nozīmi reģionālajā un pašvaldību ilgtspējīgā attīstībā, kā arī veidot prasmes reģionālās attīstības analīzē, plānošanā, novērtēšanā un pārvaldībā. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt izpratni par reģionu konkurētspēju, attīstības virzieniem un iespējamiem scenārijiem; - attīstīt spējas iegūt, analizēt, interpretēt un vizualizēt sociālekonomisko un telpisko datu kopas; - attīstīt spējas izmantot teritoriālās attīstības novērtēšanas paņēmienus un analīzes rīkus; - attīstīt prasmes apstrādāt, analizēt un integrēt statistikas un ģeotelpiskos datus, un izveidot diagrammas un tematiskās kartes; - attīstīt prasmes prognozēt sociālekonomiskās attīstības virzienus un novērtēt teritoriālās attīstības potenciālu un riskus; - veidot kompetenci par reģionālās attīstības plānošanas organizāciju un instrumentu izmantošanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot reģionu konkurētspēju, attīstības virzienus un scenāriju nozīmi un spēj iegūt, apstrādāt un analizēt statistikas un ģeotelpiskos datus. - 1. Praktiskais individuālais darbs ar uzdevumiem - Iedzīvotāju un telpisko datu apstrāde. Eksāmens. Spēj iegūt, analizēt, interpretēt un vizualizēt sociālekonomisko un ģeotelpisko datu kopas. - 2. Praktiskais individuālais darbs ar uzdevumiem - 2D un 3D ģeotelpisko datu kopu veidošana. Eksāmens. Izprot reģionālās attīstības plānošanas organizāciju un spēj izmantot teritoriālās attīstības novērtēšanas paņēmienus un analīzes rīkus. - 3. Praktiskais individuālais darbs ar uzdevumiem - Brīvpieejas rīku, t.sk. Python un Matlab, izmantošana datu analīzē un attīstības novērtēšanā. Eksāmens. Izprot attīstības lēmumu veidošanu un spēj izstrādāt teritoriālās attīstības scenārijus un veikt to analīzi. - 4. Praktiskais individuālais darbs ar uzdevumiem - Attīstības scenāriju simulācija ar daudzkritēriju analīzi un lēmumu pieņemšanu. Eksāmens. Spēj prognozēt sociālekonomiskās attīstības virzienus un novērtēt teritoriālās attīstības potenciālu un riskus. - Pētījums par izvēlētu tēmu, izmantojot praktiskā individuālā darba rezultātus. Eksāmens. Spēj integrēt statistikas un ģeotelpiskos datus un izveidot tematiskās kartes, diagrammas un publikācijas. - Tematikās kartes, diagrammas un publikācijas ArcGIS online sagatavošana. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Četri praktiskie individuālie darbi: 1. Praktiskais individuālais darbs ar uzdevumiem - Iedzīvotāju un telpisko datu apstrāde; 2. Praktiskais individuālais darbs ar uzdevumiem - 2D un 3D ģeotelpisko datu kopu veidošana; 3. Praktiskais individuālais darbs ar uzdevumiem - Brīvpieejas rīku, t.sk. Python un Matlab, izmantošana datu analīzē un attīstības novērtēšanā; 4. Praktiskais individuālais darbs ar uzdevumiem - Attīstības scenāriju simulācija ar daudzkritēriju analīzi un lēmumu pieņemšanu. - 50%
Pētījums par izvēlētu tēmu, izmantojot praktiskā individuālā darba rezultātus. - 20% Tematikās kartes, diagrammas un publikācijas ArcGIS Online sagatavošana. - 10% Eksāmens - gala pārbaudījums ar 2 daļām: 1.daļa – pētījuma rezultātu izvērtējums un ieteikumi, balstoties uz kursā apgūtajām tēmām un praktisko darbu uzdevumiem; 2.daļa – tematiskās kartes, diagrammas un publikācijas izvērtējums un ieteikumi. - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Studiju kurss balstās uz zināšanām, kas iegūtas iepriekšējās studijās, t.sk. ekonomika, statistika un tās analīzes metodes, ģeoinformācijas pamati. Studiju kursam ir integrējošs raksturs, tas kalpo kā bāze turpmāk apgūstamajiem specializācijas studiju kursiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
|---|---|---|---|