IV0592 Kvalitātes vadība

Kods IV0592
Nosaukums Kvalitātes vadība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Kvalitātes vadība
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Inga Lapiņa, Gaļina Robertsone, Jānis Pildavs
Kredītpunkti 9.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā studējošie iegūst zināšanas un attīsta prasmes un kompetenci visaptverošās kvalitātes vadības principu izpratnē, kvalitātes vadības problēmu un to iespējamo cēloņu identificēšanā, organizāciju kvalitātes vadības sistēmu izveidē, procesu un ar kvalitātes nodrošināšanu saistīto risku analīzē, kā arī kvalitātes pilnveides metožu izvēlē un izmantošanā. Studenti iegūst kompetenci analizēt produktu un pakalpojumu kvalitātes raksturotājus, procesus, kvalitātes vadības principus, iegūst izpratni par kvalitātes vadības standartiem un izcilības modeļiem. Izvēloties iespējamās minēto jautājumu risināšanas metodes, studējošie izstrādā grupu darba projektus, attīstot prasmes un kompetenci ar kvalitāti saistītu problēmu situāciju analīzē, problēmu cēloņu identificēšanā, risinājuma metodes izvēlē atbilstoši identificētajiem problēmu cēloņiem, izstrādāto risinājumu prezentēšanā un izvērtēšanā. Studiju kurss veicina domāšanas un argumentēšanas prasmes attīstību, strādājot individuāli un grupā, prasmi pamatot problēmu risinājumus un izmantot profesionālo terminoloģiju kvalitātes vadības jomā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Kvalitātes evolūcija. Kvalitātes terminoloģija, koncepcijas un standarti, izcilības modeļi 6 9 3 12
Visaptverošās kvalitātes vadības (TQM) principi, „klienta balss” un „procesa balss” 6 9 3 12
Partnerattiecību ar klientiem veidošana, kvalitātes specifika pakalpojumu jomā 6 9 3 12
Attiecību veidošana ar piegādātājiem, darbs komandā, pienākumu deleģēšana 6 9 3 12
Līdervadība, stratēģiskās plānošanas metodoloģija, saziņas principi un nozīme TQM īstenošanā 6 9 3 12
Procesu vadības principi. Procesu orientēta organizācija. Kvalitātes vadības sistēmas izstrāde un ieviešana. 6 9 3 12
Procesu parametru izkliede, vispārējie un speciālie izkliedes cēloņi, kontroles punkti 6 9 3 12
Kvalitātes vadības sistēmu standarti. EFQM Biznesa izcilības modelis, pašvērtējuma metodoloģija 6 9 3 12
Kvalitātes pilnveides instrumentārijs 6 9 3 12
Benčmārkinga būtība un metodoloģija. Korporativās sociālās atbildības principi 4 6 2 8
Seši Sigma un Lean Sigma metodoloģija. 6 9 3 12
DMAIC cikla fāzes, to saturs. Taguchi metode un process, eksperimentu plānošana. 4 6 2 8
Kvalitatīvu produktu/pakalpojumu izveides process. Atšķirību analīzes (SERVQUAL) metode 6 9 3 12
Vispārinātās kvalitātes funkcijas – QFD (kvalitātes mājas) metodoloģija 6 9 3 12
Attiecības ar piegādātājiem. Piegādes ķēžu vadība 6 9 3 12
Kvalitātes kontroles un vadības statistiskās metodes. Procesu veiktspējas raksturotāji, to ietekmējošie faktori. 6 9 3 12
Produktu drošums un dzīves cikls. Sistēmu drošums. 4 6 2 8
Kopā: 96 144 48 192
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
•sniegt zināšanas par kvalitātes jēdzienu, principiem, procesu pieeju, kvalitātes sistēmu un tās nozīmi organizācijas konkurētspējas nodrošināšanā; •veidot izpratni par kvalitātes vadības principiem, sistēmām un metodēm; •veidot prasmi raksturot organizācijas procesus, produktus un pakalpojumus; •veidot profesionālās terminoloģijas lietošanas prasmi. •attīstīt izpratni par kvalitātes pilnveides metodēm un to lietošanu; •attīstīt kritiskās domāšanas, komunikācijas, problēmu risināšanas, analītiskās, argumentēšanas un informācijas apstrādes prasmi; •attīstīt projektu un individuālā darba prasmi; •attīstīt spēju izvēlēties metodi ar kvalitāti saistīto problēmu risināšanai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Studenti izprot kvalitātes jēdzienus, sistēmu, procesu, produktu un pakalpojumu kvalitātes raksturotājus, ietekmējošos faktorus, pārzina kvalitātes pilnveides filozofijas un metodoloģijas, kvalitātes vadības metodes. - 1)1.pašpārbaudes tests 2)1. Grupu darbs, prezentācija 3)Starppārbaudījums
Studenti spēj noteikt un izstrādāt kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas secīgos posmus un veicamos pasākumus, raksturot kvalitātes ietekmi uz organizāciju darbību, piegādātāju un klientu attiecības, izprot kvalitātes stratēģiskās plānošanas principus. - 1)4. Pašpārbaudes tests 2)Starppārbaudījums
Studenti spēj analizēt kvalitātes sistēmu modeļus un standartus, raksturot kvalitātes vadības principus, salīdzināt vēsturisko un mūsdienu informāciju. - 1)2. Pašpārbaudes tests 2)Starppārbaudījums
Studenti spēj lietot kvalitātes pilnveides metodes un instrumentus situāciju analīzē, modelēt problēmsituācijas, strādāt grupu projektā un individuāli, uzrāda kritiskās un analītiskās domāšanas, argumentēšanas un informācijas apstrādes prasmi. - 1)3. un 6. Pašpārbaudes tests 2)1. Individuālais darbs 3)Noslēguma eksāmens
Studenti izprot procesu un to statistiskās vadīšanas pieeju, procesu veiktspēju un izkliedes raksturotājus, spēj aprēķināt procesa veiktspējas un sistēmu drošuma rādītājus. - 1)5. Pašpārbaudes tests 2)Noslēguma eksāmens
Studenti spēj izmantot literatūru un citus informācijas avotus kvalitātes vadības problēmu risināšanā, spēj lietot kvalitātes vadības un atbilstības novērtēšanas tematikas profesionālo terminoloģiju. - 1)1.un 2.grupu darbs un 1. un 2.individuālais darbs 2)Prezentācijas 3)Starppārbaudījums un noslēguma eksāmens
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. individuālais darbs - pētījums (eseja) par izvēlētu kvalitātes vadības problēmu - 10%
1. grupas darbs - pētījums par kvalitātes vadības, procesu pilnveides, vai atbilstības novērtēšanas jautājumu, izvēloties tematu no saraksta ar prezentāciju - 15%
Starppārbaudījuma darbs - 15%
2. grupas darbs - pētījums par kādu aktuālu kvalitātes vadības vai atbilstības novērtēšanas jomas jautājumu un datu apstrādi ar izvēlētu datorprogrammu, ar prezentāciju - 10%
2. individuālais darbs - pašnovērtējums par savu kompetenču apguvi, apgūstot studiju programmā iekļautos kursus - 10%
Seši pašpārbaudes testi - 20%
Noslēguma eksāmena darbs - 20%
 
Priekšzināšanas Datorprasmes darbam ar programmatūru MS Word, Excel, Minitab.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 9.0 48.0 48.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]