Kods | IV0581 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kvalitātes instrumentālā datortehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Kvalitātes vadība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inga Lapiņa, Jānis Pildavs, Gaļina Robertsone | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss aptver datortehnoloģiju zināšanu, prasmju un spēju apguvi, lai attīstītu profesionālās, radošās un pētniecības prasmes darbam kvalitātes vadībā. Studenti iegūst prasmi nodrošināt organizācijas kvalitātes un procesu vadību, efektīvi izmantojot metodoloģiju produktu un pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanai un sistēmas pilnveidei. Studijas ietver datorprogrammatūru apguvi datu ieguvei, analīzei, statistiskajai apstrādei, rezultātu vizualizācijai, lai nodrošinātu rezultātu interpretāciju, secinājumu un priekšlikumu sniegšanu. Iegūtās zināšanas, prasmes un kompetence ir viena no konkurētspējas atslēgām mūsdienu darba tirgū. Spēja veikt pētījumus ar zinātnisku vērtību kvalitātes un procesu vadības un pilnveides jomā, interpretēt un analizēt to rezultātus, lietojot dažādas konkrētai situācijai piemērotas metodes, dod ievērojamas priekšrocības organizāciju un struktūrvienību vadītājiem konkurences apstākļos.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
• attīstīt spēju izstrādāt procesu, norišu un rīcību vadīšanas metodes, īstenot un uzraudzīt pilnveides pasākumus, • attīstīt spēju uzraudzīt procesu kvalitāti, organizēt tehnoloģisko un organizatorisko procesu mērīšanu un vērtēšanu • attīstīt spēju vadīt jaunu procesu izveidi, balstoties uz eksperimentos iegūto datu analīzi, lai īstenotu pārmaiņu praksi. • attīstīt prasmi īstenot pētniecības pasākumus, profesionāli sistematizēt informāciju, apkopot un novērtēt pētījumu rezultātus, • attīstīt izpratni par programmatūru lietojamību kvalitātes instrumentārijam: datu ieguvei, analīzei, statistiskajai apstrādei un rezultātu vizualizācijai; • attīstīt spēju izvēlēties un lietot mērķim atbilstošākās datu datorpstrādes metodes; • attīstīt prasmi novērtēt iegūtos rezultātus un validēt izvēlēto metodi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studenti demonstrē stabilas zināšanas un lietojamo metožu izpratni datu ieguvē, apstrādē, statistiskajā analīzē, rezultātu vizualizācijā un interpretācijā un Six-Sigma metodoloģijā produktu un pakalpojumu kvalitātes novērtēšanā. Studenti prot lietot metodes un vispusīgi izvērtēt iegūtos rezultātus. - 1) Pārbaudes darbi.
2) Eksāmens.
Studenti spēj praktiski lietot programmatūru Minitab un Excel datu statistiskajā apstrādē Six-Sigma metodoloģijas īstenošanai. - 1) Izpratnes tests. 2) Pārbaudes darbi. 3) Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Izpratnes tests un pārbaudes darbi par teorētisko izpratni un praktisku datu apstrādi, Six-Sigma metodoloģijas īstenošanai izmantojot datorprogrammas. - 50%
Eksāmena darbs. - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Prasmes darbam ar MS Office programmatūru MS Windows vidē. Pamatzināšanas statistikā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|