Kods | IV0567 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Procesu vadības metodes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Kvalitātes vadība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anita Straujuma, Jānis Mazais, Laila Keisele | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Procesu vadība ietver jautājumus par vadības un atbalsta procesiem, ražošanas un biznesa procesu pilnveidi organizācijā, procesa izpratni, monitoringu, nepārtrauktu procesu pilnveidi. Kurss ir veidots tā, lai parādītu likumsakarības starp uzņēmuma ārējiem un iekšējiem procesiem un to efektīvas vadības ietekmi uz uzņēmuma pelņas rādītājiem. Metožu lietojumā galvenais uzsvars ir uz klienta vērtību izzināšanu un zudumu samazināšanu vai pilnīgu izslēgšanu procesa izpildes gaitā. Kurss sevī ietver teorētisko zināšanu apguvi par procesu vadības metodēm un to lietošanas principiem, kā arī šo metožu integrācijas iespējas uzņēmējdarbības konkurētspējas nodrošināšanas apstākļos. Kurss ietver aprēķinu veikšanu ietekmes uz uzņēmējdarbību novērtējumu. Tiek aplūkoti procesu vadības un pilnveides pamatprincipi, filozofija, dažādas metodes un instrumenti. Lai nodrošinātu veiksmīgu studiju rezultātu sasniegšanu, vienlaicīgi ar teorētiskajām zināšanām tiek pilnveidotas praktiskās iemaņas, strādājot grupās pie procesa uzlabojuma projekta, praktiski apgūstot visas procesa optimizācijas stadijas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
•attīstīt prasmi analizēt organizāciju pilnveides iespējas un sniegt priekšlikumus pilnveides virzieniem; •veidot izpratni par procesu izstrādes, pilnveides un monitoringa pamatprincipiem un ierobežojumiem; •attīstīt spēju veikt klientu un piegādātāju vajadzību un ieguldījumu analīzi, resursu un rīcību izpēti, procesu kvalitātes, drošības un ilgtspējas novērtējumu; •attīstīt prasmi noteikt procesu saturu un nozīmību izvēlētajā nozarē, izmantojot mūsdienīgus procesu pilnveides scenārijus un metodoloģiju. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studenti pārzina un spēj raksturot vadības, atbalsta un pamatdarbības procesus, to specifiku, atšķirības un vadības metodes, prot izmantot iegūtās zināšanas lēmumu pieņemšanā un dažādu efektivitātes un optimizācijas risinājumu izstrādē tipiskās biznesa vides problēmsituācijās. - 1) Grupas projekts Nr.1 - Uzņēmuma situāciju analīze. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās.
2) Praktiskais darbs.
Studenti spēj sasaistīt biznesa procesus ar dažādām uzņēmumu un biznesa infrastruktūrām un veikt izvēlētajai infrastruktūrai atbilstošu procesu analīzi. Spēj patstāvīgi veikt klientu, piegādātāju un uzņēmuma iekšējo klientu vajadzību un ieguldījumu analīzi, resursu un rīcību izpēti. - 1) Grupas projekts Nr.2 - Esošā procesa analīze par procesa secības, izpildītāju, materiālu un informācijas plūsmas, datu u.c. dimensijām. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. 2) Praktiskais darbs. Studenti pārzina un prot lietot procesu vadības un pilnveides metodes un instrumentus, rīkus, lai īstenotu efektīvu uzņēmuma darbības stratēģiju. - 1) Grupas projekts Nr.3 – reāla nākotnes procesa izveide, tā pilnveides potenciāla noteikšana, alternatīvu izvēle, izmaiņu novērtējums un ieguvums, uzlabojumu ieviešanas plāns. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. 2) Praktiskais darbs. Studenti spēj lietot pilnveides rīkus, veikt aprēķinus, izvēlēties un lietot metodes, izstrādāt pilnveides priekšlikumus un prezentēt savu viedokli, veicot novērtējumu organizācijā, un izstrādājot atbilstošu procesu vadības modeli. - 1) Eksāmens. Tiek vērtēts veikto pilnveides rīku pielietojums, aprēķinu precizitāte un kvalitāte, Izmantotās metodes, māka tās nosaukt, kā arī pati prezentācija un iesniegtais materiāls kā pamatojums grupas lēmumiem par pilnveides priekšlikumiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grupas projekts – uzdevuma izpilde atbilstoši projekta izstrādes posmam (1., 2., 3.), rezultātu prezentācija. - 25%
Praktiskais darbs atbilstoši grupas projekta uzdevumam. - 25% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas kvalitātes vadībā, procesu analīzē un vadībā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|