Kods | IV0564 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kvalitātes tehnoloģijas un vadīšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Kvalitātes vadība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inga Lapiņa, Jānis Pildavs, Gaļina Robertsone | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss aptver kvalitātes vadības principu teorētisko zinību un praktisko rīcību apguvi. Vispirms studējošie apgūst visaptverošās kvalitātes vadības filozofiju, pēc tam turpina ar praktisko rīcību piemēru izpēti dažādos ražošanas un pakalpojumu sfēras uzņēmumos un valsts pārvaldes institūcijās. Studenti iegūst zināšanas par kvalitātes vadīšanu un tehnoloģijām. Iegūst kompetenci analizēt un pilnveidot procesus, novērtēt kvalitātes riskus un produktu atbilstību.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
-veidot izpratni par kvalitātes jēdzienu, principiem, procesu pieeju, kvalitātes sistēmu un tās nozīmi organizācijas konkurētspējas nodrošināšanā; -veidot izpratni par kvalitātes vadības principiem, sistēmām un metodēm dažādos ražošanas un pakalpojumu uzņēmumos, nevalstiskās organizācijās un valsts pārvaldes institūcijās; -veidot prasmi raksturot organizācijas procesus, produktus un pakalpojumus; -veidot izpratni par standartu veidiem un standartizāciju; -attīstīt prasmes un spējas četros galvenajos virzienos; orientācija uz klienta vajadzībām, nepārtraukta procesu un tehnoloģiju pilnveide, ikviena iesaistīšanās pilnveides procesā, mācīšanās mūža garumā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studējošais spēj lietot profesionālo terminoloģiju, izprot TQM, procesu vadības un kvalitātes pilnveides principus un metodes, korporatīvās sociālās atbildības principus. - 1. pašpārbaudes tests.
1. grupu projekts, prezentācija
Starppārbaudījums. Studējošais iegūst pamatzināšanas klientu apmierinātības novērtēšanā, TQM metodoloģijas, nepārtrauktās pilnveides, līdervadības un stratēģiskās plānošanas principu īstenošanā organizācijā, spēj strādāt grupā un individuāli - 2. pašpārbaudes tests. 2. grupu projekts, prezentācija Starppārbaudījums Studējošais spēj izmantot zināšanas procesu parametru raksturotāju vērtēšanā, procesa izkliedes cēloņu veida noteikšanā un cēloņu identificēšanā, kvalitātes pilnveides pasākumu izstrādāšanā. - 3. pašpārbaudes tests. 3. grupu projekts, prezentācija Noslēguma eksāmens Studējošais izprot kvalitātes nodrošināšanas, vadības un pilnveides pasākumu būtību un metodes, prot izvēlēties atbilstošāko risinājuma metodi ar nepietiekamu kvalitāti saistītu problēmu risināšanai. - 4. pašpārbaudes tests. 4. grupu projekts., prezentācija Noslēguma eksāmens Studējošais iegūst pamatzināšanas par kvalitātes vadības standartu un izcilības modeļu lomu un nozīmi kvalitātes nodrošināšanā, par benčmārkinga, Seši Sigma un Lean Sigma metodoloģijām, produktu un sistēmu drošumu un risku analīzi un novērtēšanu. - 5. pašpārbaudes tests 5. grupu projekts, prezentācija Noslēguma eksāmens Studējošais spēj izmantot zinātnisko literatūru un citus informācijas avotus kvalitātes vadības problēmu risināšanā, izprot un spēj lietot kvalitātes vadības un atbilstības novērtēšanas tematikas profesionālo terminoloģiju. - Individuālais patstāvīgais darbs. Grupu prezentācijas. Starppārbaudījums un noslēguma eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grupu projekti par kvalitātes vadības un kvalitātes pilnveides principu un jēdzienu izpratni (Nr. 1.,2.). - 15%
Individuālais patstāvīgais darbs par klientu apmierinātības novērtēšanu, kvalitātes pilnveides metožu izvēli un izmantošanu (eseja). - 15% Starppārbaudījums - 20% Grupu projekti (Nr. 3., 4.,5.) par kvalitātes izpratni organizācijas kontekstā, problēmu risināšanas metožu izmantošanu un KSA principu īstenošanu. - 15% Pieci pašpārbaudes testi - 15% Noslēguma eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Statistikas pamati. Datorprasmes darbam ar MS EXCEL un MS Word programmatūru. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|