IV0564 Kvalitātes tehnoloģijas un vadīšana

Kods IV0564
Nosaukums Kvalitātes tehnoloģijas un vadīšana
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Kvalitātes vadība
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Inga Lapiņa, Jānis Pildavs, Gaļina Robertsone
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss aptver kvalitātes vadības principu teorētisko zinību un praktisko rīcību apguvi. Vispirms studējošie apgūst visaptverošās kvalitātes vadības filozofiju, pēc tam turpina ar praktisko rīcību piemēru izpēti dažādos ražošanas un pakalpojumu sfēras uzņēmumos un valsts pārvaldes institūcijās. Studenti iegūst zināšanas par kvalitātes vadīšanu un tehnoloģijām. Iegūst kompetenci analizēt un pilnveidot procesus, novērtēt kvalitātes riskus un produktu atbilstību..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Kvalitātes terminoloģija, koncepcijas. Kvalitātes evolūcija. 6 9 3 12
Kvalitātes vadības teorētiskās nostādnes. Kvalitātes sistēmu modeļi. 6 9 3 12
Kvalitātes vadības standarti. Korporatīvās sociālās atbildības principi. Biznesa izcilības modeļi, pašvērtējuma metodoloģija. 6 9 3 12
Kvalitātes pilnveides metodes un instrumentārijs. 10 15 5 20
Līdervadība, kvalitātes stratēģiskā plānošana. Kvalitātes izmaksas. 8 12 4 16
Procesu vadības principi. Procesu orientēta organizācija 6 9 3 12
Benčmārkinga, SixSigma, Lean un QFD kvalitātes pilnveides metodes. 8 12 4 16
Procesu vadības un kontroles statistiskās metodes. Procesa spējīgums, tās panākšana. 8 12 4 16
Produktu un sistēmu drošuma pamati,. Risku novērtēšana un analīze. 6 9 3 12
Kopā: 64 96 32 128
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
-veidot izpratni par kvalitātes jēdzienu, principiem, procesu pieeju, kvalitātes sistēmu un tās nozīmi organizācijas konkurētspējas nodrošināšanā; -veidot izpratni par kvalitātes vadības principiem, sistēmām un metodēm dažādos ražošanas un pakalpojumu uzņēmumos, nevalstiskās organizācijās un valsts pārvaldes institūcijās; -veidot prasmi raksturot organizācijas procesus, produktus un pakalpojumus; -veidot izpratni par standartu veidiem un standartizāciju; -attīstīt prasmes un spējas četros galvenajos virzienos; orientācija uz klienta vajadzībām, nepārtraukta procesu un tehnoloģiju pilnveide, ikviena iesaistīšanās pilnveides procesā, mācīšanās mūža garumā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Studējošais spēj lietot profesionālo terminoloģiju, izprot TQM, procesu vadības un kvalitātes pilnveides principus un metodes, korporatīvās sociālās atbildības principus. - 1. pašpārbaudes tests. 1. grupu projekts, prezentācija Starppārbaudījums.
Studējošais iegūst pamatzināšanas klientu apmierinātības novērtēšanā, TQM metodoloģijas, nepārtrauktās pilnveides, līdervadības un stratēģiskās plānošanas principu īstenošanā organizācijā, spēj strādāt grupā un individuāli - 2. pašpārbaudes tests. 2. grupu projekts, prezentācija Starppārbaudījums
Studējošais spēj izmantot zināšanas procesu parametru raksturotāju vērtēšanā, procesa izkliedes cēloņu veida noteikšanā un cēloņu identificēšanā, kvalitātes pilnveides pasākumu izstrādāšanā. - 3. pašpārbaudes tests. 3. grupu projekts, prezentācija Noslēguma eksāmens
Studējošais izprot kvalitātes nodrošināšanas, vadības un pilnveides pasākumu būtību un metodes, prot izvēlēties atbilstošāko risinājuma metodi ar nepietiekamu kvalitāti saistītu problēmu risināšanai. - 4. pašpārbaudes tests. 4. grupu projekts., prezentācija Noslēguma eksāmens
Studējošais iegūst pamatzināšanas par kvalitātes vadības standartu un izcilības modeļu lomu un nozīmi kvalitātes nodrošināšanā, par benčmārkinga, Seši Sigma un Lean Sigma metodoloģijām, produktu un sistēmu drošumu un risku analīzi un novērtēšanu. - 5. pašpārbaudes tests 5. grupu projekts, prezentācija Noslēguma eksāmens
Studējošais spēj izmantot zinātnisko literatūru un citus informācijas avotus kvalitātes vadības problēmu risināšanā, izprot un spēj lietot kvalitātes vadības un atbilstības novērtēšanas tematikas profesionālo terminoloģiju. - Individuālais patstāvīgais darbs. Grupu prezentācijas. Starppārbaudījums un noslēguma eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Grupu projekti par kvalitātes vadības un kvalitātes pilnveides principu un jēdzienu izpratni (Nr. 1.,2.). - 15%
Individuālais patstāvīgais darbs par klientu apmierinātības novērtēšanu, kvalitātes pilnveides metožu izvēli un izmantošanu (eseja). - 15%
Starppārbaudījums - 20%
Grupu projekti (Nr. 3., 4.,5.) par kvalitātes izpratni organizācijas kontekstā, problēmu risināšanas metožu izmantošanu un KSA principu īstenošanu. - 15%
Pieci pašpārbaudes testi - 15%
Noslēguma eksāmens - 20%
 
Priekšzināšanas Statistikas pamati. Datorprasmes darbam ar MS EXCEL un MS Word programmatūru.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]