Kods | IV0562 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pētniecības metodes uzņēmējdarbībā (studiju projekts) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Irina Voronova, Rita Greitāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss sniedz studentiem nepieciešamās zināšanas un prasmes, lai spētu identificēt informāciju, kas nepieciešama pētniecības problēmu risināšanai (pamata vai lietišķa). Izmantojot šo izpratni studentiem jāspēj izstrādāt praktiskus pētījumu priekšlikumus.. Kursā ir iekļauti jautājumi par izlases /gadījumu definēšanu, kvantitatīvo un kvalitatīvo metožu izmantošanu empīriskā materiāla vākšanai digitālā vidē, kā arī par informācijas apstrādi, analīzi un tās radošu izmantošanu savos pētniecības darbos. Studiju kurss rada izpratni par pētījuma derīgumu un precizitāti, rezultātu noformēšanu un publiskošanas gaitu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir paplašināt izpratni par dažādām pieejamām pētniecības metodoloģijām, lai sagatavotu studentus saviem pētniecības projektiem uzņēmējdarbības jomā. Šis kurss palīdz studentiem identificēt, apspriest un formulēt pētniecības problēmu, veikt pētījumu, ievērojot tā veikšanas principus, izvēloties un piemērojot atbilstošas pētījumu pieejas un metodes (gan kvantitatīvas, gan kvalitatīvas), kā arī prezentēt rezultātus un sagatavot empīriska veida publikāciju. Kompetences un prasmes ietver: izpētes jautājumu noteikšanu; atbilstošu pētījumu mērķu noteikšanu; pētījuma dizainu, kas ietver pētniecības mērķu un budžeta ierobežojumus; sekundāro un primāro datu vākšanu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot pētījumu stratēģijas un pētījumu veidus. Spēj sastādīt pētījuma plānu. - Diskusijās un grupu darbos. Pētījuma plāna apstiprināšana. Spēj pielietot e- resursus pētījumu veikšanā un prot izmatot datorprogrammas datu apkopošanā un analīzē. - Izstrādātais pētījums, kurā izmantotas IT. Spēj atšķirt kvalitatīvos un kvantitatīvos pētījumus. Pārzina konkrētu pētījumu metodes un spēj tās pielietot pētījumu veikšanā. - Praktiskie darbi nodarbības. (4) Prot atlasīt, apkopot, analizēt, sistematizēt, interpretēt un argumentēt pētījumā iegūtos datus. - Izstrādātais pētījums, kurā izdarīti secinājumi, kas atspoguļo studentu izpratni par tematu. Diskusija, vērtējums ar atzīmi. Spēj izvērtēt zinātnisko publikāciju saturu un prot izstrādāt recenziju, kurā argumentēti izklāsta savu viedokli. - Izstrādātais zinātniskais raksts un recenzija par zinātnisko rakstu. Diskusija, vērtējums ar atzīmi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pētījuma plāna izstrade un aizstavešana. - 10%
Pētījuma dizaina/metodoloģijas izstrāde. - 10% Aktīva līdzdarbība nodarbībās (4 praktiskie darbi). - 20% Pētijuma literatūras kritiskā analīze. - 20% Pētījuma darba izstrāde un prezentēšana - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pabeigta bakalaura akadēmiskā studiju programma vai tai atbilstoša izglītība. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|