IV0562 Pētniecības metodes uzņēmējdarbībā (studiju projekts)

Kods IV0562
Nosaukums Pētniecības metodes uzņēmējdarbībā (studiju projekts)
Statuss Brīvās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Irina Voronova, Rita Greitāne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss sniedz studentiem nepieciešamās zināšanas un prasmes, lai spētu identificēt informāciju, kas nepieciešama pētniecības problēmu risināšanai (pamata vai lietišķa). Izmantojot šo izpratni studentiem jāspēj izstrādāt praktiskus pētījumu priekšlikumus..
Kursā ir iekļauti jautājumi par izlases /gadījumu definēšanu, kvantitatīvo un kvalitatīvo metožu izmantošanu empīriskā materiāla vākšanai digitālā vidē, kā arī par informācijas apstrādi, analīzi un tās radošu izmantošanu savos pētniecības darbos. Studiju kurss rada izpratni par pētījuma derīgumu un precizitāti, rezultātu noformēšanu un publiskošanas gaitu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Zinātniskā darba loģiskās uzbūves pamatprincipi: satura rādītājs, ievads, teorētiskā daļa, praktiskā daļa, diskusija, secinājumi. Zinātniskā satura izklāsta komponentu loģiskā sakarība 2 1 2 1
Radoša pieeja zinātnisko darbu izstrādei. Jaunu ideju radīšanas metodes: Prāta vētra, Sešas domāšanas cepures, mind-mapping 2 1 0 3
Zinātnisko publikāciju veidi. Ievads bibliometriska analīzē. Rezultātus vizuālizacijas ar VOSviewer rīku. Zinātniska teksta veidošana un analīze. Informācijas datu vākšana un sistematizācija. 4 2 2 4
Dokumentu analīzes metode kvalitatīvajā un kvantitatīvajā paradigmā. Kvantitatīvo un kvalitatīvo pētījumus raksturojums un būtiskākā atšķirība. 2 2 1 3
Respondentu apjoma noteikšana. Ģenerālā kopa un izlase. Izlases veidi. Intervēšanas prasme. Aptauja kā pētījumu metode un tās īpatnības tiešsaistes vidē. 2 2 1 3
Studentu veikto pētījumu starprezultātu prezentēšana, analīze un diskusijas. 4 12 0 16
Ekspertu novērtējumu metodes. Ekspertu aptauja. 4 4 4 4
Pētījumu metodes uzņēmējdarbībai: AHP, ANP un faziloģikas sistēmas (fuzzy). 6 8 3 11
Raksta sagatavošana recenzēšanai. Studentu veikto pētījumu analīze (pabeigtu pētniecisku darbu prezentēšana, recenzijas apspriešana, analīze un diskusijas). 6 16 3 19
Kopā: 32 48 16 64
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir paplašināt izpratni par dažādām pieejamām pētniecības metodoloģijām, lai sagatavotu studentus saviem pētniecības projektiem uzņēmējdarbības jomā. Šis kurss palīdz studentiem identificēt, apspriest un formulēt pētniecības problēmu, veikt pētījumu, ievērojot tā veikšanas principus, izvēloties un piemērojot atbilstošas pētījumu pieejas un metodes (gan kvantitatīvas, gan kvalitatīvas), kā arī prezentēt rezultātus un sagatavot empīriska veida publikāciju. Kompetences un prasmes ietver: izpētes jautājumu noteikšanu; atbilstošu pētījumu mērķu noteikšanu; pētījuma dizainu, kas ietver pētniecības mērķu un budžeta ierobežojumus; sekundāro un primāro datu vākšanu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot pētījumu stratēģijas un pētījumu veidus. Spēj sastādīt pētījuma plānu. - Diskusijās un grupu darbos. Pētījuma plāna apstiprināšana.
Spēj pielietot e- resursus pētījumu veikšanā un prot izmatot datorprogrammas datu apkopošanā un analīzē. - Izstrādātais pētījums, kurā izmantotas IT.
Spēj atšķirt kvalitatīvos un kvantitatīvos pētījumus. Pārzina konkrētu pētījumu metodes un spēj tās pielietot pētījumu veikšanā. - Praktiskie darbi nodarbības. (4)
Prot atlasīt, apkopot, analizēt, sistematizēt, interpretēt un argumentēt pētījumā iegūtos datus. - Izstrādātais pētījums, kurā izdarīti secinājumi, kas atspoguļo studentu izpratni par tematu. Diskusija, vērtējums ar atzīmi.
Spēj izvērtēt zinātnisko publikāciju saturu un prot izstrādāt recenziju, kurā argumentēti izklāsta savu viedokli. - Izstrādātais zinātniskais raksts un recenzija par zinātnisko rakstu. Diskusija, vērtējums ar atzīmi.

Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Pētījuma plāna izstrade un aizstavešana. - 10%
Pētījuma dizaina/metodoloģijas izstrāde. - 10%
Aktīva līdzdarbība nodarbībās (4 praktiskie darbi). - 20%
Pētijuma literatūras kritiskā analīze. - 20%
Pētījuma darba izstrāde un prezentēšana - 40%
 
Priekšzināšanas Pabeigta bakalaura akadēmiskā studiju programma vai tai atbilstoša izglītība.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 * *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]