Kods | IV0561 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Uzņēmuma vadīšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vladimirs Šatrevičs, Normunds Balabka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa laikā studējošie tiek iepazīstināti ar uzņēmuma vadīšanas būtību, apgūstot zināšanas par organizācijas struktūru un stratēģiju, procesu un uzņēmuma vadīšanas efektivitātes paaugstināšanas metodēm, kas dod iespēju pieņemt stratēģiskus lēmumus, identificēt trūkumus un izstrādāt risinājumus uzņēmuma vadīšanas efektivitātes paaugstināšanai. . Studiju kurss ir dalīts trīs blokos: 1) ievads uzņēmuma vadīšanā – vadīšanas vēsture un aspekti, uzņēmuma vadīšanas efektivitāte, konkurējošo vērtību ietvars un stratēģija, lēmumu pieņemšana; 2) organizācijas kultūra , darbinieku un citu uzņēmumā iesaistīto pušu vadīšana - iesaistīto pušu interešu vadīšana, uzņēmuma vadīšana ar grupu un komandu palīdzību, motivācijas sistēmas veidošana; 3) uzņēmuma darbības plānošana, organizēšana, kontrole.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veicināt studējošo izpratni par uzņēmuma vadīšanas pamatprincipiem, palīdzēt studējošajiem apgūt kompetences uzņēmuma/organizācijas vadīšanā, kas nepieciešamas uzņēmuma/organizācijas ilgtspējīgas darbības nodrošināšanai. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt zināšanas par aktuālām vadīšanas teorijām un modeļiem, izpratni par to savstarpējo saistību; - iemācīt izmantot sistēmpieeju problēmu atklāšanai un risināšanai; - iemācīt identificēt uzņēmuma darbībā iesaistītās puses, noteikt to intereses, uzstādīt adekvātus mērķus un uzdevumus sadarbības veidošanai; - iepazīstināt ar iekšējo un ārējo faktoru ietekmi uz uzņēmuma darbību, attīstīt prasmi pieņemt stratēģiskus lēmumus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot noteikt vadīšanas pieeju (teoriju, modeļu) stiprās un vājās puses, izmantot sistēmpieeju un situācijas pieeju problēmu risināšanai. - Semināri, situāciju analīze, eksāmens.
Kritērijs: students demonstrē spēju izmantot sistēmpieeju problēmu un to cēloņu atklāšanai. Pārzina organizācijas iekšējās un ārējās vides analīzes metodes un prot tās izmantot noteikta mērķa sasniegšanai. - Patstāvīgie un praktiskie darbi, eksāmens. Kritērijs: prot mērķtiecīgi izmantot vides analīzes metodes situācijas novērtēšanai un uzņēmuma darbības virziena noteikšanai. Izprot uzņēmumā darbībā iesaistīto pušu vajadzību izzināšanas nozīmi un metodes. Spēj argumentēti pieņemt lēmumu sadarbības veidošanai ar uzņēmuma darbībā iesaistītajām iekšējām un ārējām pusēm. - Situāciju analīze. Eksāmens. Kritērijs: prot izmantot vadīšanas integrālo struktūru, praktiskajos darbos demonstrē spēju izmantot situācijas pieeju problēmu risināšanai no ekonomiskā un ētiskā aspekta. Spēj izvēlēties un pielietot metodes vadīšanas procesa efektivitātes paaugstināšanai. - Situāciju analīze. Eksāmens. Kritērijs: pārzina lēmumu pieņemšanas tehnoloģiju un demonstrē spēju novērtēt lēmumus no biznesa procesu aspekta un veidot kontroles sistēmu. Prot novērtēt pārvaldes organizatorisko struktūru lietderīgumu. - Situāciju analīze. Eksāmens. Kritērijs: pārzina organizatorisko struktūru veidus un demonstrē spēju veikt nepieciešamās strukturālās un procesu izmaiņas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semināri - 10%
Situāciju analīze - 20% Patstāvīgie un praktiskie darbi - 20% Individuālā aktivitāte - 10% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ekonomikas pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|