IV0557 Aktualitātes mārketingā un stratēģiskajā vadīšanā

Kods IV0557
Nosaukums Aktualitātes mārketingā un stratēģiskajā vadīšanā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Rita Greitāne, Vladimirs Šatrevičs
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Priekšmets ir veltīts mārketinga un stratēģiskās vadības jautājumiem mūsdienu dinamiskajā tirgū globalizācijas apstākļos. Kursa ietvaros tiek aplūkoti galvenie stratēģiskās vadības jautājumi, uzņēmuma konkurētspējas paaugstināšanas problēmas, stratēģiskās analīzes metodes u.c. aktuāli jautājumi, kā arī uzmanība tiek veltīta stratēģiskā mārketinga problēmām un iespējamajiem risinājumiem, izmantojot dažādus mārketinga instrumentus. Pēc kursa apgūšanas studentiem ir jāprot identificēt un analizēt problēmsituācijas tirgū, kā arī piedāvāt atbilstošus konkrētajai situācijai stratēģiskos risinājumus..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Stratēģiskās vadīšanas teorijas pamati: vēsturiskā attīstība, definīcijas, koncepcijas, stratēģijas, principi 6 8 1 8
Stratēģiskās vadīšanas pieeju izmaiņas laika gaitā 6 8 1 8
Stratēģiskās vadīšanas aktuālās problēmas, organizācijas kultūra un mērķu kaskadēšana 12 24 6 40
Stratēģiju izvēle biznesa modeļa kontekstā 8 12 4 24
Konkurenti un konkurence mūsdienu dinamiskajā tirgū, to ietekme uz stratēģisko vadīšanu 8 12 2 16
Mārketinga vadīšanas teorijas pamati, definīcijas, koncepcijas, stratēģijas 8 12 2 16
Mārketinga izaicinājumi, aktuālās problēmas un risinājumi 8 10 2 16
Mārketinga komplekss kā vadīšanas instruments digitālajā laikmetā 8 10 2 16
Kopā: 64 96 20 144
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mācību priekšmeta mērķis ir sistematizēt un padziļināt zināšanas mārketingā un stratēģiskās vadības jautājumos. Attīstīt studentu prasmi noteikt, analizēt un diskutēt par dažādām mārketinga problēmsituācijām. Attīstīt studējošo kompetences atšķirt, attiecināt un izskaidrot dažādus rādītājus un indikatorus, izvēlēties no tiem problēmsituācijas risināšanai atbilstošākos un pielietot tos praksē. Veicināt vispārējo prasmju attīstību un prasmi prezentēt individuālās idejas grupā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj formulēt organizācijas misiju un vīziju, noteikt organizācijas vērtības un veidot organizācijas stratēģijai atbilstošu organizācijas kultūru - Situācijas uzdevumi. Praktiskie darbi nodarbībās. Kontroldarbi ar teorētiskajiem un praktiskajiem uzdevumiem. Kritēriji: pozitīvs vērtējums praktiskajos darbos un kontroldarbos.
Spēj izstrādāt risinājumus, integrējot un kombinējot teorētiskās un praktiskās zināšanas. - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. Kritērijs: pozitīvs vērtējums par individuālajiem vai grupu projektiem.
Spēj noteikt un analizēt un diskutēt par dažādām mārketinga un stratēģiskās vadīšanas problēmsituācijām. Var atšķirt, attiecināt un izskaidrot dažādus rādītājus un indikatorus, izvēlēties no tiem problēmsituācijas risināšanai atbilstošākos un pielietot tos praksē. - Kontroldarbi ar teorētiskajiem un praktiskajiem uzdevumiem. Situācijas uzdevumi. Kritērijs: pozitīvs vērtējums par izpildītajiem situācijas uzdevumiem un kontroldarbiem.
Spēj integrēt, kombinēt, apvienot dažādus risinājumus mārketinga un stratēģiskās vadības jomā. Balstoties uz diskusiju rezultātiem un pieejamo informāciju sintezēt un izdarīt patstāvīgus secinājumus. - Praktiskie darbi nodarbībās. Kritērijs: pozitīvs vērtējums par veiktajiem praktiskajiem darbiem.
Spēj pretstatīt, salīdzināt, izvērtēt, apšaubīt, kritizēt dažādus rādītājus mārketinga un stratēģiskās vadības efektivitātes noteikšanā, aprēķināt uzņēmuma darbību raksturojošos rādītājus. Spēj analizēt iegūtos rezultātus un izdarīt secinājumus. - Praktiskais darbs nodarbībā. Kontroldarbi ar teorētiskiem un praktiskiem uzdevumiem. Kritērijs: pozitīvs vērtējums par praktisko darbu nodarbībās un tēmai atbilstošajiem kontroldarbiem.
Spēj atrast un izvērtēt nepieciešamo informāciju par konkrētu jautājumu. Spēj izskaidrot iegūto informāciju citiem. - Individuālā vai grupas darba rezultātu prezentēšana nodarbībā. Kritērijs: pozitīvs vērtējums par individuālo un grupu darbu.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Situācijas analīze par misijas vīzijas un mēķu formulējumu - 5%
Praktiskie darbi par stratēģisko analīzi - 10%
Praktiskie darbi un situāciju analīze par biznesa modeļiem un stratēģiju - 10%
Praktiskie darbi un situāciju analīze par aktualitātēm mārketingā - 15%
Pārbaudes darbi - 20%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Vēlamas priekšzināšanas ekonomikā un vadībzinātnē.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]