Kods | IV0557 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Aktualitātes mārketingā un stratēģiskajā vadīšanā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Rita Greitāne, Vladimirs Šatrevičs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmets ir veltīts mārketinga un stratēģiskās vadības jautājumiem mūsdienu dinamiskajā tirgū globalizācijas apstākļos. Kursa ietvaros tiek aplūkoti galvenie stratēģiskās vadības jautājumi, uzņēmuma konkurētspējas paaugstināšanas problēmas, stratēģiskās analīzes metodes u.c. aktuāli jautājumi, kā arī uzmanība tiek veltīta stratēģiskā mārketinga problēmām un iespējamajiem risinājumiem, izmantojot dažādus mārketinga instrumentus. Pēc kursa apgūšanas studentiem ir jāprot identificēt un analizēt problēmsituācijas tirgū, kā arī piedāvāt atbilstošus konkrētajai situācijai stratēģiskos risinājumus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mācību priekšmeta mērķis ir sistematizēt un padziļināt zināšanas mārketingā un stratēģiskās vadības jautājumos. Attīstīt studentu prasmi noteikt, analizēt un diskutēt par dažādām mārketinga problēmsituācijām. Attīstīt studējošo kompetences atšķirt, attiecināt un izskaidrot dažādus rādītājus un indikatorus, izvēlēties no tiem problēmsituācijas risināšanai atbilstošākos un pielietot tos praksē. Veicināt vispārējo prasmju attīstību un prasmi prezentēt individuālās idejas grupā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj formulēt organizācijas misiju un vīziju, noteikt organizācijas vērtības un veidot organizācijas stratēģijai atbilstošu organizācijas kultūru - Situācijas uzdevumi. Praktiskie darbi nodarbībās. Kontroldarbi ar teorētiskajiem un praktiskajiem uzdevumiem. Kritēriji: pozitīvs vērtējums praktiskajos darbos un kontroldarbos. Spēj izstrādāt risinājumus, integrējot un kombinējot teorētiskās un praktiskās zināšanas. - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. Kritērijs: pozitīvs vērtējums par individuālajiem vai grupu projektiem. Spēj noteikt un analizēt un diskutēt par dažādām mārketinga un stratēģiskās vadīšanas problēmsituācijām. Var atšķirt, attiecināt un izskaidrot dažādus rādītājus un indikatorus, izvēlēties no tiem problēmsituācijas risināšanai atbilstošākos un pielietot tos praksē. - Kontroldarbi ar teorētiskajiem un praktiskajiem uzdevumiem. Situācijas uzdevumi. Kritērijs: pozitīvs vērtējums par izpildītajiem situācijas uzdevumiem un kontroldarbiem. Spēj integrēt, kombinēt, apvienot dažādus risinājumus mārketinga un stratēģiskās vadības jomā. Balstoties uz diskusiju rezultātiem un pieejamo informāciju sintezēt un izdarīt patstāvīgus secinājumus. - Praktiskie darbi nodarbībās. Kritērijs: pozitīvs vērtējums par veiktajiem praktiskajiem darbiem. Spēj pretstatīt, salīdzināt, izvērtēt, apšaubīt, kritizēt dažādus rādītājus mārketinga un stratēģiskās vadības efektivitātes noteikšanā, aprēķināt uzņēmuma darbību raksturojošos rādītājus. Spēj analizēt iegūtos rezultātus un izdarīt secinājumus. - Praktiskais darbs nodarbībā. Kontroldarbi ar teorētiskiem un praktiskiem uzdevumiem. Kritērijs: pozitīvs vērtējums par praktisko darbu nodarbībās un tēmai atbilstošajiem kontroldarbiem. Spēj atrast un izvērtēt nepieciešamo informāciju par konkrētu jautājumu. Spēj izskaidrot iegūto informāciju citiem. - Individuālā vai grupas darba rezultātu prezentēšana nodarbībā. Kritērijs: pozitīvs vērtējums par individuālo un grupu darbu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Situācijas analīze par misijas vīzijas un mēķu formulējumu - 5%
Praktiskie darbi par stratēģisko analīzi - 10% Praktiskie darbi un situāciju analīze par biznesa modeļiem un stratēģiju - 10% Praktiskie darbi un situāciju analīze par aktualitātēm mārketingā - 15% Pārbaudes darbi - 20% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vēlamas priekšzināšanas ekonomikā un vadībzinātnē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|