Kods | IV0546 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Apkārtējās vides aizsardzība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Civilā drošība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Valentīna Urbāne, Jānis Bartušauskis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros studenti tiek iepazīstināti ar biosfēras uzbūvi un funkcijām, ar biosfēru degradējošajiem faktori un to sekām, ar dabas resursu veidiem un to izlietošanu. . Tiek skaidroti vides pārvaldības sistēmu izveides pamati. Studenti iemācās vākt un apstrādāt o informāciju par vides indikatoriem, novērtēt svarīgākos rādītājus un interpretēt rezultātus. Studiju kursā tiek atspoguļotas “bioloģiskās pēdas nospieduma” aprēķināšanas metodes, kā arī studenti tiek izglītoti par tehnoloģijām kuras var izmantot tīrākas ražošanas attīstīšanai. . Šīs zināšanas ir noderīgas vides aizsardzības jomā, sniedzot izpratni par ilgtspējīgu attīstību un vides piesārņojumu samazināšanu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskas zināšanas par apkārtējo vidi dabiskos un antropogēni izmainītos apstākļos, izveidot zināšanas par vides pārvaldības sistēmu veidošanu un uzturēšanu dažāda līmeņa un tipa organizācijās un uzņēmumos. Studiju kursa uzdevumi: 1) sniegt zināšanas par biosfēras uzbūvi un funkcijām; 2) veicināt izpratni par vielu apriti dabā, kā arī par lielajiem bioģeoķīmiskajiem cikliem; 3) iepazīstināt studējošo ar biosfēru degradējošajiem faktoriem, tehnoloģiju un vides piesārņojuma ietekmi; 4) attīstīt prasmes par vides pārvaldības sistēmu izstrādi un pielietošanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj pielietot iegūtās teorētiskās zināšanas par apkārtējās vides aizsardzības pamatprincipiem praksē. - 1.Situācijas analīze - vides aspektu identificēšana, būtiskuma vērtēšana, un prioritizēšana atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un LPTP. Dalība grupas diskusijās.
2. Eksāmena darbs. Pārzina Vides pārvaldības sistēmas (VPS) veidošanas un ieviešanas metodes dažāda tipa organizācijās. - 1. Mājasdarbs - VPS sagatavošana izvēlētam uzņēmumam vai institūcijai. 2. Eksāmena darbs. Spēj izstrādāt zinātniski pamatotu “bioloģiskās pēdas” nospieduma novērtējumu un izstrādāt nepieciešamo korektīvo un preventīvo darbību plānus. - 1. Mājasdarbs - Bioloģiskās pēdas nospieduma aprēķins. Rezultātu prezentācija 2. Eksāmena darbs. Prot paredzēt potenciālas ārkārtas situācijas un izstrādāt rīcības plānus to ietekmes uz vidi novēršanai. - 1. Situācijas analīze - vides aspektu identificēšana, būtiskuma vērtēšana, korektīvo darbību prioritizēšana vides risku mazināšanai ārkārtas situācijās. 2. Eksāmena darbs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Situācijas analīze- vides aspektu identificēšana, būtiskuma vērtēšana un prioritizēšana - 10%
Mājasdarbs - VPS sagatavošana izvēlētam uzņēmumam vai institūcijai - 10% Mājasdarbs - Bioloģiskās pēdas nospieduma aprēķins. Izveidoto korektīvo un preventīvo darbību plānu prezentācija - 20% Situācijas analīze - vides aspektu identificēšana, būtiskuma vērtēšana, korektīvo darbību prioritizēšana vides risku mazināšanai ārkārta situācijās - 10% Eksāmena darbs - klases eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātikā, fizikā, ķīmijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|