Kods | IV0539 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kvalitātes un vides pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Kvalitātes vadība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inga Lapiņa, Gaļina Robertsone | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss aptver kvalitātes vadības un vides pārvaldības principu teorētisko zinību un praktisko rīcību apguvi. Vispirms studējošie apgūst kvalitātes vadības un vides pārvaldības tehnoloģijas, pēc tam - praktisko rīcību piemēru izpēti piegādes ķēžu un loģistikas sistēmu kvalitātes vadībā un vides pārvaldībā. . Kursā pamattēma ir piegādes ķēžu kvalitātes, vides pārvaldības un risku tehnoloģiju apskats no šādām perspektīvām: process; aktivitātes; standarti; izmantojamās metodes; labākās prakses paraugi. Lai nodrošinātu veiksmīgu studiju rezultātu sasniegšanu, paralēli teorētiskajām zināšanām tiks aplūkota arī izmantojamo tehnoloģiju praktiska lietošana un analīze.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
• Pārzina kvalitātes vadības un vides pārvaldības principu, sistēmu un metožu pamatkoncepcijas uzņēmumos, organizācijās, un sabiedrības pārvaldes institūcijās un to piegādes ķēžu, loģistikas un vides pārvaldības sistēmās. • Pārzina prasmīgas un efektīvas vadības principus resursu sagādes, ražošanas, sadales un transportēšanas jomās, ievērojot kvalitātes, ētikas un vides pārvaldības prasības. • Prot pielietot zināšanas un demonstrēt kvalitātes un vides jomas attiecību integrēšanas prasmes, pieņemot lēmumus par piegādes ķēžu stratēģiskās, taktiskās un operāciju vadības problēmām, spēj piedāvāt problēmu risinājumus. • Izprot risku vadības pamatus vides pārvaldības sistēmās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studējošais izprot kvalitātes jēdzienu, raksturotājus, ietekmējošos faktorus, spēj lietot profesionālo terminoloģiju, pamatot savu viedokli, strādāt grupā un individuāli. - 1)Grupu projekti (1., 2.).
2)Tests (1)
3)Starpeksāmens.
Studenti izprot saikni starp loģistiku un piegādes ķēžu vadību un cilvēkresursiem, kvalitātes un vides vadību un projektu vadību. Spēj izskaidrot ISO 9000 un 14000 sērijas standartu izmantošanu un to saistību ar kvalitātes un vides pārvaldības sistēmām. Pārzina galvenās koncepcijas un terminoloģiju. - 1)Grupu projekti (3., 4.). 2)Testi (2., 3.) 3)Starpeksāmens. Studējošais spēj analizēt ar piegādes ķēžu kvalitāti saistītās problēmas, identificēt problēmu cēloņus novērtēt kvalitātes izmaksas un ieteikt iespējamos pilnveides pasākumus. Uzrāda kritiskās domāšanas, analītiskās, argumentēšanas un informācijas apstrādes prasmi. - 1)Grupu projekti (5., 6., 7). 2)Testi (4., 5.). 3)Noslēguma eksāmens. Studenti izprot un spēj izmantot piegādes ķēdes riska novērtēšanas metodes, lai novērtētu riskus, to ietekmi un sekas. Studenti prot izvēlēties un pielietot efektīvu pieeju problēmu risināšanā. Demonstrē spējas atspoguļot problēmu risināšanas procesu, lai iegūtu kopsavilkumu par apgūto. - 1)Grupas projekts (8). 2)Tests (6.). 3)Noslēguma eksāmens Studenti demonstrē verbālās un rakstiskās komunikācijas spējas angļu valodā, prasmju un iemaņu sintēzi prezentācijas tehnikā, prot veikt kopīgu darbu grupā. Zina, kā izklāstīt savus secinājumus, zināšanas un pamatojumu gan profesionāļu, gan nespeciālistu auditorijai. - 1)Grupu projekti (1. – 8.). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Apmeklējums un aktivitāte grupu projektos (1., … 7.) - 14%
Starpeksāmena darbs. - 24% Testi par teorētisko nostādņu izpratni (1. …6.). - 18% Grupu projekts (8.) – ar piegādes ķēdes kvalitāti saistītas problēmas situācijas analīze. - 20% Noslēguma eksāmena darbs. - 24% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas vadībzinībās bakalaura līmenī | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|