Kods | IV0530 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Globālā loģistika un transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Loģistika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Valērijs Skribans, Dmitrijs Solovjovs, Alla Starčenko, Aleksandrs Kotļars, Viktor Sencila, Ingūna Jurgelāne-Kaldava, Linda Kelle, Agnese Batenko | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek pilnveidotas zināšanas par starptautisko darba dalīšanu un preču sadales kanālu organizēšanu lielos attālumos. Tiek analizēta multimodālās preču pārvadāšanas organizēšana un apgūti tranzītpārvadājumu organizēšanas un vadīšanas principi, novērtēta tranzīta infrastruktūra Latvijā un citur. Pielietojot pieprasījuma prognozēšanas un riska analīzes metodes, tiek vērtēts loģistikas centru izvietojums un piegādes maršruti un salīdzināts preču piegādes laiks un tā precizitātes kontrole.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir izskaidrot ekonomikas globalizācijas tendences pasaulē, Eiropā un Latvijā, un salīdzināt iespējamos loģistikas risinājumus sakarā ar šīm tendencēm. Studiju kursa uzdevumi: 1.) veicināt izpratni par globalizācijas tendencēm un transporta nozīmi globālajā loģistikā; 2.) iepazīstināt ar metodēm, kas saistītas ar globālās un starpniekdarbības vadīšanu, piemēram, pieprasījuma novērtēšanas, preču sadales punktu izvietošanas, transporta izvēles un piegāžu servisa nodrošināšanas metodes; 3.) attīstīt izpratni par ekonomiskiem un sociāliem procesiem, kas notiek starptautiskajā transporta tirgū. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izvērtēt tendences starptautiskā ražošanā un preču piegādes procesos, cenu veidošanās principus un tarifu politikas principus dažādos biznesa plānu scenārijos. - Patstāvīgie darbi, pētījumu rezultātu prezentācija Spēj analizēt īpatnības dažādos transporta veidos starptautisko pārvadājumos un novērtēt pieprasījuma piedāvājuma īpatnības starptautiskā tirdzniecībā. - Patstāvīgie darbi, pētījumu rezultātu prezentācija Pārzina starptautiskā ražošanas un pārvadājumu specializācijas un loģistikas centru izvēles principus un spēj analizēt konkurences attīstību un laika faktora nozīmi produkcijas sadalē. - Patstāvīgie darbi, pētījumu rezultātu prezentācija. Eksāmens Spēj ilustrēt transporta nozīmi sociālo problēmu risināšanā un ietekmē uz apkārtējo vidi. - Patstāvīgie darbi, pētījumu rezultātu prezentācija. Eksāmens Prot novērtēt starpniekdarbības lomu loģistikā un transportā starptautiskā mērogā. - Patstāvīgie darbi, pētījumu rezultātu prezentācija Prot analizēt transporta uzņēmumu izmaksu un ienākumu sistēmu, atklāt kritisko pakalpojumu apjomu, spēj piedāvāt darbības plānošanas variantus un izvēlēties optimālo variantu. - Patstāvīgie darbi, pētījumu rezultātu prezentācija. Eksāmens Spēj prezentēt iegūtos rezultātus, kas saistīti ar praktiskajiem risinājumiem, tos izskaidrot, argumentēt un pamatot. - Pētījumu rezultātu prezentācija |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs (individuāli vai grupā) - 25%
Pētījuma rezultātu prezentācija auditorijā - 25% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nepieciešamas priekšzināšanas šādos studiju kursos: ekonomika; uzņēmējdarbības loģistika. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|