Kods | BM0642 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Būvkonstrukciju dinamika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Būvniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sandris Ručevskis, Pāvels Akišins, Miroslaw Wesolowski | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss iepazīstina studentus ar konstrukciju dinamikas pamatiem, dinamikas vienādojumu sastādīšanu un to atrisināšanas metodēm. Studenti iemācīsies matemātiski aprakstīt sistēmas ar vienu brīvības pakāpi (SDOF) dinamisko atbildi uz pašsvārstību, harmonisko un uzspiesto svārstību ierosmi ar un bez svārstību dzišanas ievērtēšanas. Studenti apgūs prasmes modelēt un aprēķināt konstruktīvo elementu (sija, plātne un kolonna) reakciju uz dinamisku slogojumu, piemēram, vēja, sprādziena vai zemestrīces dinamiska ierosme. Studiju kursa laikā tiks apskatītas koncentrētas un izkliedētās masas sistēmas, kā arī sistēmu ar vairākām brīvības pakāpēm (MDOF) modālā analīze. Studiju kursā apgūtie analītiskie un skaitliskie modeļi tiks demonstrēti praktisku inženierkonstrukciju dinamikas uzdevumu risināšanai.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt izpratni par civilo inženierkonstrukciju dinamisko uzvedību un attīstīt studentu prasmes patstāvīgi formulēt kustības vienādojumu un atrisināt to sistēmai ar vairākām brīvības pakāpēm (MDOF), kas pakļauta pašsvārstībām, harmoniskām un uzspiestām svārstībām ar un bez svārstību dzišanas ievērtēšanu. 1. Veidot izpratni par kustības vienādojuma vispārīgo jēdzienu un konstrukcijas reakciju uz dinamisku slogojumu. 2. Attīstīt prasmi patstāvīgi formulēt uzdevumus būvkonstrukciju dinamikas analīzei. 3. Attīstīt prasmi izveidot un atrisināt kustības vienādojumu sistēmai ar vairākām brīvības pakāpēm (MDOF) pie dažādiem dinamiskiem slogojumiem. 4. Sniegt pamatzināšanas par modālo analīzi un tās pielietojumu būvkonstrukciju dinamisko reakciju noteikšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atrisināt sistēmas ar vienu brīvības pakāpi (SDOF) pašsvārstību un uzspiestu svārstību uzdevumu ar un bez svārstību dzišanas ievērtēšanu. - Testi, praktiskie darbi. Spēj atrisināt sistēmas ar vairākām brīvības pakāpēm (MDOF) pašsvārstību un uzspiestu svārstību uzdevumu ar un bez svārstību dzišanas ievērtēšanu. - Praktisko iemaņu demonstrēšana, izmantojot analītiskos un skaitliskos modeļus un metodoloģijas. Praktiskie darbi. Spēj izprast SDOF un MDOF sistēmu kustības atbildi laika un frekvenču apgabalos. - Praktisko iemaņu demonstrēšana, izmantojot analītiskos un skaitliskos modeļus un metodoloģijas. Praktiskie darbi. Prot noteikt pašsvārstību frekvences un formas sistēmām ar vairākām brīvības pakāpēm (MDOF) ar un bez svārstību dzišanas ievērtēšanu. - Praktisko iemaņu demonstrēšana, izmantojot analītiskos un skaitliskos modeļus un metodoloģijas. Eksāmens. Spēj veikt modālo analīzi un izmantot to sistēmas ar vairākām brīvības pakāpēm (MDOF) dinamiskās reakcijas noteikšanai. - Testi, praktiskie darbi. Prot aprēķināt nepārtrauktas masas sistēmu dinamisko reakciju. - Testi, praktiskie darbi. Spēj patstāvīgi formulēt un atrisināt būvkonstrukciju dinamiskos uzdevumus. - Praktisko iemaņu demonstrēšana, izmantojot analītiskos un skaitliskos modeļus un metodoloģijas. Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Nokārtots eksāmens - 50%
Izpildīti testi, praktiskie darbi - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, materiālu pretestība, būvmehānika. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|