Kods | DE0653 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Psiholoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Airisa Šteinberga, Anete Hofmane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā aplūkoti psiholoģijas kā zinātnes pamatjēdzieni un cilvēka personības, emociju, uzdevības un izziņas procesu savstarpējā mijiedarbība. Studiju kurss sākas ar psiholoģijas kā zinātnes izpratni, tās lietišķo un pētniecisko pusi. Tālāk tiek apskatīti personības procesi, kas ietver arī motivāciju, vērtības, temperamentu, raksturu, emocijas. Studējošajiem ir iespēja veikt pašizpēti ar psihometrisku aptauju palīdzību un rezultātu interpretāciju. Studiju kursa noslēgumā tiek aplūkoti izziņas procesi – atmiņa, uzmanība, domāšana, intelekts, lēmumu pieņemšana, apziņa un prāts un radošums. Tiek sniegta iespēja veikt pašizpēti par saviem izziņas procesiem. Studiju kursa apguvē tiek lietotas daudzveidīgas mācību metodes – gadījuma analīzes, diskusijas, aptaujas un testi, prezentācijas, grupu darbi, video u.c. auditoriju iesaistoši paņēmieni.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir, padziļinot zināšanas par psiholoģijas praktisko pielietojumu profesionālajā un personīgajā dzīves jomā, attīstot pašizpētes prasmes un analizējot un interpretējot savas personības un izziņas procesu mijiedarbību, efektīvi, kritiski, radoši un kompetenti reaģēt un risināt problēmas, atbilstoši savas personības un izziņas raksturlielumiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Padziļināt studējošo izpratni par psiholoģijas kā zinātnes pamatkonceptiem un to praktisko pārnesi ikdienas darbā. 2. Iepazīstināt ar izziņas procesu daudzveidību, to savstarpējo mijiedarbību un atšķirībām. 3. Veicināt prasmi patstāvīgi atpazīt un izvērtēt izziņas procesus un veidot izziņas procesu optimālas funkcionēšanas nosacījumus. 4. Iepazīstināt ar personības aspektu dažādo dabu un tās nozīmi attiecību veidošanā ar apkārtējiem cilvēkiem, attīstīt kompetenci izvērtēt savas personības spēcīgās puses un to lietošanu sadarbojoties ar citiem cilvēkiem. 5. Veicināt kompetenci atpazīt apkārtējo un paša stiprās puses un attīstības iespējas pareizajās individuālo īpašību kategorijās, pielietot korektas metodes savu un citu cilvēku potenciāla īstenošanā sociāli atbildīgā un ētiskā veidā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zina un atpazīst psiholoģijas pamata konceptus, skaidro to būtību. - Eksāmena darbs, grupu diskusijas, gadījuma analīzes, atbildes uz mācībspēka jautājumiem. Izprot atšķirības un sakarības starp uzvedības, personības, emociju un kognitīvajiem procesiem, to ietekmes metodēm. - Eksāmena darbs, pašnovērtējums Lieto atbilstošu psiholoģijas terminoloģiju, lai raksturotu psihiskos procesus. - Mazo grupu darba prezentēšana, eksāmena darbs, diskusijas. Prot interpretēt pašizziņā atklātos psiholoģiskos raksturojumus kā savas attīstības rezultātu un pamato nākotnes soļus savā personības izaugsmē. - Eksāmena darbs, pašnovērtējums Plāno savu turpmāko personības izaugsmi un attīstību, pieņemot uz pierādījumiem balstītus lēmumus ētiskā, radošā un sociāli atbildīgā veidā. - Eksāmena darbs, pašnovērtējums, gadījuma analīzes Uzņemas atbildību par savas personības, emociju, motivācijas un kognitīvo aspektu izpausmēm uzvedībā, modelē to atbilstoši savām stiprajām pusēm sociāli atbildīgā veidā. - Eksāmena darbs, argumenti mazo grupu diskusijās, atbildes uz mācībspēka jautājumiem, aptauju un testa rezultātu skaidrošana un interpretācija. Pauž empātisku un pieņemošu attieksmi pret sevi pašu un dažādību apkārtējā vidē, lai veicinātu izaugsmi un attīstību personīgajā un profesionālajā vidē. - Eksāmena darbs, pašnovērtējums, uzvedība grupu diskusijās, iesaistīšanās grupu darbos, viedokļa paušana un argumenti. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmena darbs - 50%
Pašnovērtējums - 10% Aktivitāte nodarbībās, iesaistīšanās mazajās grupās un gadījuma analīžu izskatīšana, patstāvīga literatūras apgūšana, pildāmo uzdevumu veikšana pirms nodarbības pēc mācībspēka instrukcijas. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|