Kods | DE0643 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Alīda Zigmunde, Karine Oganisjana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss iepazīstina ar pedagoģijas zinātnes izpētes priekšmetu un pamatkategorijām. Tiek aplūkotas dažādas pedagoģijas teorijas, kā arī raksturotas mūsdienu aktuālās pedagoģijas problēmas. Studiju kursa satura apguve notiek ciešā teorijas un prakses kontekstā. Lai nodrošinātu aktīvo mācīšanos, studenti tiek iesaistīti grupu diskusijās, situāciju analīzē, literatūras studijās, prezentācijās par paša izvēlētu vai pedagoga dotu aktuālu pedagoģisku problēmu. Tādējādi tiek akcentēta arī teorijas un prakses saite. Teorijā gūtās atziņas studenti izvērtē konkrētā pedagoģiskā situācijā. Mācībspēka piedāvātie refleksīvie jautājumi ļauj studentam padziļināt izpratni par mācību procesu, tā pamatelementiem un to savstarpējo saikni: pedagoga stils un mācību motivācija, sadarbība pedagoģiskā vidē. Satura apguve tiek organizēta tādējādi, lai studenti pilnveidotu prasmi sadarboties, dalīties pieredzē un apmainīties idejām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par pedagoģijas zinātni un tās kategorijām teorijas un prakses kontekstā, iedrošināt, motivēt studentus pedagoģiskai darbībai. Studiju kursa uzdevumi: - veidot izpratni par pedagoģijas likumsakarībām, pamatprincipiem, didaktikas pamatkategorijām; - iemācīt pielietot dažādas mācību metodes, organizācijas formas, analizēt situācijas atbilstoši humānpedagoģijas principiem, demonstrēt savas prasmes saskatīt un raksturot pedagoģiska rakstura problēmas, apzināt literatūru par attiecīgo problēmu un sagatavot eseju; - iemācīt pielietot darbā un saskarsmē studiju kursā iegūtās zināšanas un prasmes, pedagoģijā aprobētas atziņas, teorijas; - attīstīt iemaņas un vēlmi sasniegt augstākus rezultātus darbā, motivējot darbiniekus; - iemācīt iesaistīt visus lēmumu pieņemšanā, vērtējumos, veicināt meklēt metodes pozitīvas gaisotnes radīšanai kolektīvā, pilnveidot prasmi rīkoties ētiski, attīstīt oratora un labas runas prasmes, mācīt pamatot rīcības motīvus un prast veidot pozitīvu attieksmi pret cilvēkiem, darbu, sabiedrību; - attīstīt mācīšanas prasmes un prezentācijas prasmes, rosināt radošu domāšanu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj raksturot humānpedagoģijas atziņas, zina to pedagoģisko lietderību, kā arī iespējamos riska faktorus. - Semināra diskusijas. Eseja.
Eksāmens vai ieskaites darbs. Spēj salīdzināt dažādas didaktiskās pieejas, prot analizēt didaktiskos principus un pedagoga lomu katrā no pieejām, kā arī studentu guvumu. - Situācijas/gadījumu analīze. Eksāmens vai ieskaites darbs. Prot raksturot savu mācīšanās stilu un spēj izraudzīties tam atbilstošas stratēģijas informācijas strukturēšanai un iegaumēšanai. - Ideju karte. Eksāmens vai ieskaites darbs. Spēj ilustrēt ar piemēru mācību principu izpausmi pedagoģiskā procesā. - Praktiskais darbs. Eksāmens vai ieskaites darbs. Prot izmantot konfliktu risināšanas teoriju pedagoģiskā problēmsituācijā. - Situācijas analīze. Eksāmens vai ieskaites darbs. Pārzina kompetenču pieeju. - Praktiskais darbs. Eksāmens vai ieskaites darbs. Zina pedagoga ētikas pamatprincipus. - Situācijas/gadījuma analīze. Eksāmens vai ieskaites darbs. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktivitāte lekcijās - 10%
Dalība praktiskajos darbos, iesaistīšanās diskusijās - 30% Esejas jeb prezentācijas sagatavošana un uzstāšanās, atbildes uz mācībspēka un studentu uzdotajiem jautājumiem - 35% Situāciju analīze, ideju kartes - 10% Eksāmens vai ieskaites darbs - 15% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas vispārīgā psiholoģijā; izpratne par izziņas procesiem, to nozīmi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|