Kods | DE0635 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Viedo energosistēmu elektroniskās ierīces | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Enerģētika un elektrotehnika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andrejs Utāns | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Mūsdienu energosistēmu attīstība ir cieši saistīta ar aktīvo-adaptīvo (inteliģento) tehnoloģiju ieviešanu un jaunās paaudzes automātiskas vadības un regulēšanas ierīces izmantošanu. Elektrisko tīklu un elektrostaciju automatizēto sistēmu tehnoloģiskās vadības efektivitāti lielā mērā nosaka specializētas, uz mikroprocesora bāzes balstītas, ierīces, to tehniskā pilnība un funkcionālas iespējas. Studiju kursā tiek apskatīta mūsdienīgas viedas elektroniskas ierīces (VEI) vispārēja struktūra. Tiek izskatīti VEI aparātu daļas realizācijas piemēri, programmas daļas struktūra, datu apmaiņas iespējas, energosistēmas mērījumu vākšanas sistēma, laika sinhronizācijas sistēmas, komunikācijas tīkli un protokoli.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par mūsdienīgajiem, uz mikroprocesoru tehnikas balstītiem, energosistēmas elementu automatizētas kontroles un vadības iekārtam. Kursa uzdevumi: radīt izpratni par viedas elektroniskas ierīces (VEI) struktūras izveides pamatiem; veicināt zināšanu par VEI aparātu un programmas daļas izveides principiem; dot bāzes zināšanas par komunikācijas sistēmu pielietošanu enerģētikas nozarē, komunikācijas protokoliem un SCADA sistēmas darbības principiem; dot izpratni par Digitālas apakšstacijas koncepciju un IEC16850 komunikācijas protokolu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot analizēt un klasificēt energosistēmas pārejas procesus; definēt dažādu procesu kontroles reālajā laikā prasības. - Laboratorijas darbs datorklasē. Prot sintezēt VEI aparātu daļas un programmatūras struktūru atkarība no uzdotiem funkcionāliem prasībām. - Laboratorijas darbs datorklasē. Prot definēt un aprakstīt lokāla un globāla komunikācijas tīkla sastāvdaļas, darbības principus un īpatnības. Spēj noformulēt dažādu komunikācijas protokolu īpatnības un priekšrocības. - Praktiskais darbs auditorijā. Eksāmena uzdevumu risināšana. Spēj formulēt GPS sistēmas darbības principus, to pielietošanu laika sinhronizācijas nolūkam un aprakstīt sistēmas funkcionālas sastāvdaļas. - Praktiskais darbs auditorijā. Eksāmena uzdevumu risināšana. Prot aprakstīt digitālas apakšstacijas koncepciju, galvenās sastāvdaļas un IEC61850 protokola darbības principus. Spēj novērtēt digitālas apakšstacijas galvenās priekšrocības un trūkumus. - Praktiskais darbs auditorijā. Eksāmena uzdevumu risināšana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie un laboratorijas darbi - 50%
Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ciparu elektronika un mikroprocesoru tehnika. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|