Kods | AD0128 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Arhitektūras morfoloģija un pētniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Arhitektūra un pilsētu plānošana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Uģis Bratuškins | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa laikā tiek apskatīti sekojošie jautājumi: vides veidošanas mākslas filozofiskie aspekti; vide un cilvēks; morfoloģiskās analīzes principi; sociālo procesu un funkcijas loma arhitektūras formveidē, ekoloģiskā un kontekstuālā pieeja, reģionālā un nacionālā identitāte, mākslu sintēze arhitektūrā; zinātniski pētnieciskā darba struktūra un metodes; rezultātu noformēšanas principi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Attīstīt studējošajiem izpratni par vides veidošanas mākslas multidisciplināro raksturu, spēju analītiski izvērtēt ekonomisko un sociālo procesu ietekmi uz vides attīstību, prasmi izvēlēties risināmajai problēmai adekvātus un mērķtiecīgus līdzekļus un metodes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izpratne par vides veidošanas mākslas ietekmju un izpausmju daudzveidību kultūrvidē - Seminārs Spēja izskaidrot profesionālajā praksē un sabiedrībā vērojamo aktualitāšu cēloņus un prognozēt procesu attīstības gaitu - Seminārs Spēja uztvert un kritiski apstrādāt informāciju, izvērtēt tās avotu uzticamību un atbilstības pakāpi uzstādītā mērķa sasniegšanai (uzdevuma izpildei) - Seminārs Prasme loģiski strukturēt domu, izvēlēties adekvātu argumentāciju, iesaistīties diskusijā, oponēt - Seminārs, studiju darbs Spēja argumentēt konkrētajā vides attīstības iecerē vai zinātniskajā pētījumā iesaistāmo resursu un izmantojamo metožu mērķtiecīgumu un to atbilstību uzstādītajam mērķim (uzdevumam) - Studiju darbs Prasme noformēt darba rezultātus, izvēloties mērķtiecīgākos verbālās un vizuālās izteiksmes līdzekļus - Studiju darbs Prasme prezentēt darba rezultātus un akadēmiskā diskusijā tos argumentēti aizstāvēt - Noslēguma seminārs/ieskaite |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Zinātniskā darba prezentēšanas prasme verbālā vai rakstiskā formā - 30%
Zinātniskā pētījuma projekta sagatavošanas prasme - 30% Zinātniska pētījuma projekta novērtēšanas prasme - 30% Studenta aktivitāte un iesaiste nozares teorijas un prakses norisēs - 10% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Balakaura grāds arhitektūrā vai tam pielīdzināma izglītība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|