Kods | AD0124 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Interjera arhitektūra | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Otrā līmeņa profesionālā augstākā, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Arhitektūra un pilsētu plānošana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Uģis Bratuškins, Mārtiņš Hermansons, Andra Ulme | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss dod priekšstatu par telpiskās vides veidošanas stadijām un pamatprincipiem, vēršot uzmanību uz interjera stadiju kā detalizētāko un ar lietotāju vistiešāk saistīto stadiju. Studiju kursa teorētiskajā daļā analizē telpiskās vides funkcionālās diferenciācijas principus, telpas uztveri un interjera projektēšanas specifiku, uzsverot raksturīgākos interjera tipus un to telpiskās organizācijas īpatnības, kā arī ar vides pieejamību un universālo dizainu, iekārtu gabarītiem un materiāla un formu dizainu saistītos aspektus. Praktiskajā daļā studējošie detalizēti izstrādā konkrētas interjera attīstības ieceres, akcentējot arhitektūras funkcionālo un ergonomisko parametru sasaisti ar inženiertehniskajiem un tehnoloģiskajiem risinājumiem, radot izteiksmīgu un vienotu telpiskās vides attīstības redzējumu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studējošajiem spēju patstāvīgi izstrādāt interjera izveides koncepciju un detalizētos grafiskos materiālus. Studiju kursa uzdevumi ir attīstīt prasmi novērtēt telpiskās vides piemērotību plānojamajai funkcijai un esošās substances kvalitatīvos aspektus, veikt nepieciešamos priekšizpētes darbus, t.sk., uzmērījumus, vizuālo novērtējumu un fiksācijas, argumentēti izvēlēties adekvātus konkrētā uzdevuma risināšanas paņēmienus un metodes, izstrādāt, grafiski noformēt un publiski aizstāvēt interjera ieceres attīstības priekšlikumu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izstrādāt estētiski augstvērtīgu telpu koloristikas, informatīvās sistēmas un gaismas partitūras risinājumu. - Studiju projekts. Spēj izprast telpiskās vides veidošanas mērogu mijiedarbību un daudzveidīgas vides veidošanas nosacījumus. - Seminārs, studiju projekts. Spēj novērtēt telpas un funkcijas attiecības, telpas piemērotību funkcijai un funkcijas piemērotību telpai. - Seminārs, studiju projekts. Spēj izvērtēt vēsturiskās substances kvalitāti un vietu telpiskās vides nākotnes attīstībā. - Seminārs. Prot veikt funkcionālo zonēšanu, izstrādāt mērķtiecīgu telpas izmantošanas modeli. - Studiju projekts. Prot izvēlēties telpu apdares un iekārtojuma principus un spēja tos mērķtiecīgi organizēt kvalitatīvas vides veidošanai. - Seminārs, studiju projekts. Spēj veikt informācijas apstrādi un kritisku analīzi, izvēlēties rūpnieciskā dizaina un tehnoloģiju produktus laikmetīga interjera koncepcijas izstrādāšanā. - Studiju projekts. Prot izstrādāt grafisko interjera projekta materiālu, ievērojot nepieciešamo detalizācijas pakāpi un izvēloties tai atbilstošo mērogojumu. - Studiju projekts. Prot prezentēt interjera konceptuālo ieceri un risinājumu detalizāciju, spēja iesaistīties diskusijā un argumentēti aizstāvēt viedokli. - Studiju projekta aizstāvēšana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semestra darba regularitāte - 20%
Studiju projekta risinājumu profesionalitāte - 30% Studiju projekta grafiskā kvalitāte - 30% Aktivitāte diskusijās nodarbību ietvaros - 10% Semestra darba prezentācija - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ne mazāk kā 2 pabeigti bakalaura studiju gadi arhitektūrā, dizainā vai pielīdzināmā jomā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|