Kods | IV0482 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Objekta risku novērtēšana un katastrofu modelēšana un vadība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Otrā līmeņa profesionālā augstākā, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Civilā drošība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mihails Urbans | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ietver pamatzināšanas par tehnogēna riska metodoloģiju, tehnogēno un dabas katastrofu un apdraudējumu modelēšanas pamatprincipiem. Tiek apgūta informācija par riska novērtēšanas paņēmieniem un bīstamo katastrofu ietekmi uz vidi, cilvēku, kā arī tiek apskatīti bīstamības faktori, realizācijas veidi un negatīvās sekas. Tiek apskatīti tehnogēna objekta darba ekspluatācijas režīmi, to darbības rezultāta tiešo un netiešo zaudējumu sastāvs un nozīme, specifiskās ķīmisko uzņēmumu īpašības, kas raksturo palielinātu tehnogēno bīstamību, riska koncepcijas, veidus, novērtēšanas pamata pieejas.. Katastrofu modelēšana balstīta uz objekta riska novērtējumu un apdraudējuma lielumu, kas savukārt sniedz iespēju modelēt tehnogēnas katastrofas attīstības scenārijus izmantojot datorprogrammēšanas rīkus “ALOHA” un “MARPLOT”.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķi ir: 1. Sniegt izpratni par iespējamo antropogēnas un tehnogēnas katastrofas riska novēršanu, iespējamo apdraudējumu cilvēku dzīvībai un veselībai to sekām paaugstinātās bīstamības objektā; 2. Izmantojot “ALOHA” un “MARPLOT” tehnogēnas katastrofas datormodelēšanas programmas un kartogrāfiskus rīkus, izveidot prasmi novērtēt iespējamo negatīvās ietekmes apmēru un izvēlēties nepieciešamo resursu skaitu katastrofu pārvaldīšanai. Studiju kursa uzdevumi ir: 1.Veidot zināšanas, lai spētu patstāvīgi izanalizēt informāciju par tehnogēnas bīstamības objektiem un nepieciešamajiem pasākumiem, lai apzināt avārijas vai katastrofas varbūtību, kā arī novērtētu dažādu riska novērtēšanas pieeju trūkumus un sniegtu pamatotus priekšlikumus situācijas uzlabošanai. 2. Veidot zināšanas, lai spētu patstāvīgi izanalizēt informāciju par tehnogēnas un dabas katastrofu lielumu un nepieciešamajiem pasākumiem, lai apzinātu kaitīgās sekas, kā arī novērtētu dažādu modelēšanas pieeju trūkumus un priekšrocības, lai sniegtu pamatotus priekšlikumus situācijas uzlabošanai. 3. Veidot prasmi patstāvīgi un, iesaistot inženiertehniskos līdzekļus, spēkus, resursus, pārvadīt katastrofu. 4. Attīstīt prasmi novērst vai mazināt iespējamo katastrofas seku ietekmi uz cilvēku dzīvību un veselību, kaitējumu īpašumam un videi, kas balstīta uz objekta riska novērtēšanu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj definēt riska vadības teorētiskos pamatus. - Kontroldarbs Nr.1, kas ietver teorētiskus jautājumus.
Profesionālās terminiloģijas vārdnīca (svešvalodā) Prot pielietot iegūtās zināšanas par tehnogēnā riska novērtējumu. - Kontroldarbs Nr.2, kas ietver teorētiskus jautājumus. Profesionālās terminiloģijas vārdnīca (svešvalodā) Spēj matemātiski modelēt katastrofu situācijas lielumus. - Kontroldarbs Nr. 3, kas ietver teorētiskus jautājumus. Profesionālās terminiloģijas vārdnīca (svešvalodā) Prot izstrādāt atbilstoši metodikai riska pārvaldības plānu un novērtēt riskus paaugstinātās bīstamības objektam. - Praktiskais darbs Nr.1. Profesionālās terminiloģijas vārdnīca (svešvalodā) Prot paredzēt situācijas attīstību un pieņemt lēmumus nenoteiktības apstākļos. - Praktiskais darbs Nr.2. Profesionālās terminiloģijas vārdnīca (svešvalodā) Spēj objektīvi un atbilstoši novērtēt tehnogēno avāriju risku veidus un spēj tehnogēno avāriju risku novērtēšanā pielietot zināšanas dabaszinātnēs un matemātikā. - Eksāmens: divi teorētiskie jautājumi un viens praktiskais darbs. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbs Nr.1 - 10%
Kontroldarbs Nr.2 - 10% Kontroldarbs Nr.3 - 10% Praktiskais darbs Nr.1 - 15% Praktiskais darbs Nr.2 - 15% Profesionālās terminiloģijas vārdnīca (svešvalodā) - 10% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studiju kurss balstās uz zināšanām, kas apgūtas īsā cikla profesionālās augstākās izglītības studijās ugunsdrošības un civilās aizsardzības jomā studiju periodā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|