Kods | DE0610 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mūsdienu mākslīgā intelekta speciālās nodaļas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Grundspeņķis, Judīte Ciekure | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa saturu veido intelektuālo aģentu paradigma un tās realizācija dažāda tipa mūsdienu mākslīgā intelekta sistēmās. Tiek apgūtas skaidri formulētu un neskaidru zināšanu atspoguļošanas metodes. Tiek apskatītas intelektuālu aģentu arhitektūras un to realizācija, kā arī dots ieskats plānošanas problēmās un algoritmos. Tiek apgūti ekspertu sistēmu darbības principi, kā arī pārliecību teorijas un nestriktas loģikas lietojumi ekspertu sistēmās. Tiek apgūtas arī mašīnmācīšanās pamatmetodes un algoritmi lēmumu koku indukcijai un neironu tīklu apmācībai, kā arī stimulētas apmācības pamati. Tiek dots ieskats dabiskās valodas apstrādes un izpratnes problemātikā, objektu atpazīšanā, lietojot datorredzi, un robotikas pamatos, kā arī iztirzātas mākslīgā intelekta attīstības perspektīvas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir dot studentiem plašu ieskatu mūsdienu pieejās mākslīgā intelekta sistēmu izstrādei, iekļaujot tēmu sarakstā tās mākslīgā intelekta nodaļas, kas netiek apskatītas obligātajā studiju kursā “Mākslīgā intelekta pamati”. Studiju kursa uzdevumi ir: 1) iepazīstināt ar intelektuālo aģentu paradigmas būtību un mūsdienu mākslīgajā intelektā lietoto terminoloģiju; 2) sniegt zināšanas par ekspertu sistēmu darbības principiem un attīstīt prasmes izveidot ekspertu sistēmu, lietojot atbilstošu čaulu; 3) sniegt zināšanas par mašīnmācīšanās pamatalgoritmiem un stimulētas apmācības pamatiem, kā arī attīstīt prasmes realizēt apmācības algoritmus klasifikatora izveidei un intelektuāla aģenta apmācībai; 4) iepazīstināt ar dabiskās valodas apstrādes un izpratnes, objektu atpazīšanas, lietojot datorredzi, un robotikas pamatiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot attēlot problēmsfēras zināšanas formālā valodā. - Individuālā darba 1. uzdevums. Eksāmens. Zina ekspertu sistēmas galvenās komponentes un prot izveidot ekspertu sistēmu, izmantojot ekspertu sistēmas čaulu. - Individuālā darba 2. uzdevums. Eksāmens. Saprot klasifikatora darbības principus un prot realizēt apmācības algoritmus klasifikatora izstrādei. - Individuālā darba 3. uzdevums. Eksāmens. Saprot intelektuālu aģentu apmācības būtību un prot realizēt stimulētas apmācības algoritmus. - Individuālā darba 4. uzdevums. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuālā darba uzdevumi - 50%
Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav vajadzīga īpaša sagatavotība. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|