Kods | DE0606 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vizuālās programmēšanas pamati (studiju projekts) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundars Alksnis, Gusts Linkevičs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek aplūkoti vizuālās programmēšanas pamatjautājumi, demonstrējot lietojumprogrammu vizuālas izstrādes iespējas integrētās izstrādes vidēs, izmantojot objektorientētās programmēšanas valodas. Detalizēti tiek aplūkoti ietvari un bibliotēkas, kas piedāvā vizuālus un nevizuālus komponentus darbvirsmas un tīmekļa lietojumprogrammu integrācijai ar datu avotiem, kā arī pārskatu veidošanai un integrēšanai lietojumprogrammās. Studiju kurss ir orientēts uz praktisko iemaņu nostiprināšanu, pa posmiem patstāvīgi izstrādājot lietojumprogrammatūru un studiju kursa beigās to aizstāvot.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir apgūt ar lietojumprogrammu vizuālu izstrādi saistītos jautājumus. Studiju kursa uzdevumi: - apgūt vismaz vienu integrētas izstrādes vidi, kurā pielietot ietvaru un bibliotēku vizuālos un nevizuālos komponentus un rīkus; - pilnveidot prasmes izstrādāt darbvirsmas un tīmekļa lietojumprogrammas, kurās tiek izmantotas datu ievades formas, dialogi un pārskati, un tiek nodrošināta integrācija ar datu avotiem; - nostiprināt objektorientētās programmēšanas principu piemērošanu vizuālā programmēšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina vismaz vienu integrētu vizuālās izstrādes vidi, tajā iespējamo lietojumprogrammu projektu veidus un organizāciju. Spēj izskaidrot komponentu bibliotēku būtību un lietošanas scenārijus. - Izpildīts posms ‘Lietojumprogrammas projekta izveide.’
Kritēriji: atbilstoši izpildītajiem papilduzdevumiem. Spēj vizuāli projektēt darbvirsmas lietojumprogrammas formas un dialogus, aizpildot tos ar vizuāliem un nevizuāliem komponentiem, pielāgojot to īpašības. - Izpildīts posms ‘Vizuālu un nevizuālu komponentu lietošana.’ Kritēriji: atbilstoši izpildītajiem papilduzdevumiem. Prot izmantot datu avotu komponentus, izstrādes vidē projektējot datu bāzes struktūru un piesaistot datu avotus lietojumprogrammu vajadzībām. - Izpildīts posms ‘Datu avotu komponentu izmantošana.’ Kritēriji: atbilstoši izpildītajiem papilduzdevumiem. Spēj veidot pārskatus, datus ņemot no datu avotiem, lietojot datu kārtošanu, grupēšanu un filtrēšanu, un integrēt pārskatu funkcionalitāti lietojumprogrammās. - Izpildīts posms ‘Pārskatu vizuāla veidošana.’ Kritēriji: atbilstoši izpildītajiem papilduzdevumiem. Spēj vizuāli veidot tīmekļa lietojumprogrammas formas, kas sasaistītas ar datu avotiem un ļauj saglabāt formā ievadītās vērtības. - Izpildīts posms ‘Tīmekļa lietojumprogrammas formas vizuāla izstrāde.’ Kritēriji: atbilstoši izpildītajiem papilduzdevumiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Studiju projekta pārskats un rezultātu prezentēšana - 100%
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Iepriekšēja pieredze ar mūsdienu operētājsistēmu grafiskajām lietotāja saskarnēm, datu bāzu vadības sistēmām un objektorientētām programmēšanas valodām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|