Kods | DE0603 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Paralēlie procesi un valoda ADA | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pāvels Rusakovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek aplūkota vairākpavedienošana divās objektorientētajās programmēšanas valodās – Ada un Java: Tiek apskatītas abu valodu rašanās vēsture un attīstība, bāzes konstrukcijas. Sniegta informācija par abu valodu svarīgākajām iespējām vairākās programmēšanas jomās. Plaši izskatīti tādi jautājumi, kā pavedienu veidošana un to savstarpējā iedarbība, datu aizsardzība no konkurējošiem pavedieniem, izņēmumu apstrāde potenciāli bīstamajās situācijās, semafori un monitori.. Uzmanības centrā ir uzdevumi un aizsargātās konstrukcijas Ada valodā, kā arī klase Thread un interfeiss Runnable Java valodā. Analizētas Java valodas papildu bibliotēkas, tajā skaitā java.util.concurrent. Laboratorijas darbos studentiem jādemonstrē apgūtās teorētiskās zināšanas un jāapgūst programmēšanas prasmes.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sagatavot studenta paralēlajai un laiksakritīgajai programmēšanai divās objektorientētajās programmēšanas valodās – Ada un Java. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veicināt izpratni par Ada valodas rašanās iemesliem un attīstības tendencēm; 2. Attīstīt prasmi lietot Ada valodu, kuru intensīvi izmanto reāllaika sistēmās; 3. Iemācīt lietot vairākas Ada iespējas, tajā skaitā sistēmprogrammēšanas jomā; 4. Attīstīt prasmi brīvi orientēties pavedienu veidošanā un vadībā; 5. Iemācīt risināt resursu aizsardzības problēmas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izstrādāt programmatūru Ada valodā bez vairākpavedienošanas atbalsta. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj veidot Ada programmu no procedūrām, funkcijām un pakotnēm. Spēj saprast paralēlās/laiksakritīgās programmēšanas īpatnības un ar to saistītas valodu konstrukcijas valodās Ada un Java. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj veidot pavedienus un kontrolēt to izpildi. Spēj izstrādāt paralēlo/laiksakritīgo programmatūru Ada valodā. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj programmēt satikšanās un nodrošināt resursu aizsardzību. Spēj izstrādāt paralēlo/laiksakritīgo programmatūru Java valodā. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj nodrošināt resursu aizsardzību, veidot pavedienu pūlus un grupas. Spēj spriest par vairākiem paralelitātes/laiksakritības jautājumiem. - Eksāmena darba uzrakstīšana. Kritēriji: spēj atbildēt uz teorētiskajiem jautājumiem, rakstīt programmas un meklēt kļūdas eksistējošajās programmās. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 80%
Eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Procedurālā programmēšana, objektorientētā programmēšana, Pascal un C++ valodu zināšanas, procesu sinhronizācijas pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|