Kods | DE0602 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Angļu valoda | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Marina Platonova, Zoja Dombrovska, Tatjana Aleksejeva | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa pamatā ir mācīšanās stratēģiju diferencēta apguve darbam ar speciālo literatūru, komunikatīvo prasmju attīstīšana, angļu valodas leksisko un gramatisko struktūru nostiprināšana un praktiska izmantošana.. Runas un rakstu, lasīšanas un klausīšanās prasmes tiek attīstītas un nostiprinātas uz specializēto tekstu bāzes, īpašu uzmanību veltot terminoloģijas, komunikatīvo modeļu un rakstu valodas leksisko un gramatisko struktūru apguvei un praktiskai lietošanai. . Lasīšanas prasmes un iemaņas tiek attīstītas, lasot tekstus specialitātē, kā arī pilnveidojot dažādas lasīšanas tehnikas un prasmes kritiski vērtēt un analizēt iegūto informāciju. . Klausīšanās prasmes un iemaņas tiek attīstītas, klausoties vidēji grūtas pakāpes oriģinālus nozares tekstus.. Runāšanas prasmes un iemaņas tiek attīstītas, nostiprinot apgūtās leksiskās un gramatiskās struktūras situatīvā monologā un dialogā, diskusijā par aktuālām problēmām, uzdodot un atbildot uz jautājumiem, aizstāvot savu viedokli utt., kā arī uzstājoties auditorijā ar ziņojumu.. Rakstīšanas prasmes un iemaņas tiek attīstītas, rakstot esejas, ziņojumus, teksta kopsavilkumus par praktiskajās nodarbībās un patstāvīgi izlasītiem tekstiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Attīstīt un pilnveidot studējošo runāšanas, rakstīšanas, lasīšanas un klausīšanās prasmes un iemaņas speciālā lietojuma angļu valodā. • Apgūt attiecīgas nozares terminoloģiju, saskarsmes leksiskos elementus un gramatiskās struktūras izmantošanai praksē. • Apgūt speciālā lietojuma angļu valodu tādā līmenī, lai kursa beidzējs prastu patstāvīgi lasīt un saprast profesionālo literatūru angļu valodā, iegūt un izmantot darbam nepieciešamo informāciju lietišķajā komunikācijā un sarakstē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Lasīšana: spēj patstāvīgi lasīt un caurskatīt sarežģītus vispārēja rakstura, populārzinātniskus tekstus, kā arī iegūt informāciju, apgūt to un iepazīt terminus no profesionāli orientētiem nozares avotiem. - Pārbaudes veids: mājas darbi, pārbaudes darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj analizēt izlasīto un apgūto tekstu saturu , identificēt nozares terminoloģiju atbilstoši uzstādītajiem mērķiem un uzdevumiem. Klausīšanās: spēj uztvert gan tiešā klātbūtnē, gan pārraidītu tekstu par zināmām un nepazīstamām tēmām personiskajā, sabiedriskajā un mācību profesionālajā jomā. - Pārbaudes veids: mājas darbi, pārbaudes darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj saprast uztvertās informācijas būtību, interpretēt to, veikt testēšanas uzdevumus. Runāšana: Dialogs- spēj sazināties samērā brīvi un spontāni par plašu jautājumu bloku (vispārīgie, teorētiskie, profesionāli orientētie jautājumi). Monologs- spēj sniegt skaidru aprakstu par dažādiem tematiem. - Pārbaudes veids: mājas darbi, pārbaudes darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj uzņemties iniciatīvu intervijās un diskusijās. Prezentē sistemātiski izstrādātu referāta izklāstu. Rakstīšana: spēj izveidot skaidru, detalizētu uztvertā teksta apkopojumu, kopsavilkumu, anotāciju; aprakstīt studenta dzīves gājumu, uzrakstīt motivācijas vēstuli ar sistemātiski izklāstītu argumentāciju. - Pārbaudes veids: mājas darbi, pārbaudes darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj rakstiski pamatot savu viedokli, uzsvērt apspriežamā jautājuma pozitīvās un negatīvās puses, izvērtēt risinājuma veidus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Apmeklējums, darbs nodarbībās - 10%
Pārbaudes darbi - 20% Prezentācijas, problēmu izpēte - 20% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|