Kods | BM0635 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Skaitliskās metodes un inženierprogrammas transporta uzdevumos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mihails Gorobecs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss veltīts matemātisko uzdevumu risināšanas metodēm skaitliskā formā. Katra metode ir noteiktas uzdevuma klases aprēķina algoritms, kurš ir viegli realizējams datorā un plaši pielietots inženierprogrammās. Kurss sniedz arī pamazināšanas par augstākās matemātikas nodaļu interpretāciju transporta uzdevumos. Tas veido tiltu starp augstāko matemātiku un programmēšanu, kas ļauj uz piemēriem saprast metožu fizikālo būtību un attīstīt prasmes risināt uzdevumus ar skaitliskām metodēm un ar inženierprogrammām. Kursā ietvaros apskatītas lineāru un nelineāru vienādojumu sistēmu risināšanas metodes, skaitliskā diferencēšana un integrēšana, parasto un parciālo atvasinājumu diferenciālvienādojumu risināšanas metodes, interpolācija un ekstrapolācija. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par augstākās matemātikas sadaļu pamatjēdzieniem un attīstīt prasmes risināt transporta uzdevumus skaitliskā formā, izmantojot skaitliskās metodes un inženierprogrammas. Studiju kursa uzdevumi ir 1) veidot izpratni par lineāriem un nelineāriem vienādojumiem, funkcijām, diferencēšanu, integrēšanu, diferenciālvienādojumiem u.c. jēdzieniem; 2) sniegt zināšanās par skaitlisko metožu algoritmiem un to īpatnībām; 3) formēt prasmes pielietot inženierprogrammās skaitliskās metodes aprēķiniem; 4) attīstīt kompetences matemātiski formulēt transporta uzdevumus un izmantot attiecīgās skaitliskās metodes risinot šos uzdevumus inženierprogrammās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izpratne par lineāriem un nelineāriem vienādojumiem, funkcijām, diferencēšanu, integrēšanu, diferenciālvienādojumiem u.c. jēdzieniem - Eksāmena teorētiskie jautājumi, kontroldarbi Pārzina skaitlisko metožu algoritmu būtību un to īpatnības - Eksāmena teorētiskie jautājumi, kontroldarbi Prot pielietot inženierprogrammās skaitliskās metodes aprēķiniem - Eksāmena praktiskais uzdevums, laboratorijas darbi Spēj matemātiski formulēt transporta uzdevumus un izmantot attiecīgās skaitliskās metodes risinot šos uzdevumus inženierprogrammās - Studiju darbs, laboratorijas darbi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Atbildes uz eksāmena teorētiskiem jautājumiem - 15%
Eksāmena praktiskā uzdevuma izpilde - 20% Kontroldarbu izpilde - 15% Laboratorijas darbu izpilde - 20% Studiju darba izpilde - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika vidusskolas līmenī | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|