Kods | BM0615 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Siltumtehniskie mērījumi un automātikas pamati (studiju projekts) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Siltumtehnika, siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sigurds Jaundālders, Dmitrijs Rusovs, Marijans Valpēteris | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju projekts paredzēts teorētiskajā studiju kursā iegūto zināšanu nostiprināšanai un projektēšanas iemaņu apgūšanai. Studiju projekta izstrāde paredz iekārtu un automatizētās vadības ierīču specifikācijas sastādīšanu atbilstoši projekta uzdevumam un siltumenerģētisko iekārtu kurināmā vai atjaunojamā energoresursa veidam. Studiju kursa ietvaros tiek padziļināti aplūkoti dažādu siltumtehnisko un siltumenerģētisko sistēmu un iekārtu mūsdienīgie automatizētās vadības un kontroles risinājumi, kā arī to energoefektīvās ekspluatācijas aspekti, veicinot studentu argumentēšanas un pamatojuma izstrādes prasmju un loģiskās domāšanas attīstīšanu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis – sniegt un pilnveidot nepieciešamās iemaņas siltumenerģētisko procesu tehnoloģisko mērījumu, automatizētās vadības un signalizācijas sistēmu aprēķināšanā, izvēlē un projektēšanā. Studiju kursa uzdevumi – pilnveidot prasmi lietot iekārtu un automatizācijas ierīču ražotāju instrukcijas un produkcijas katalogus, pilnveidot profesionālās zināšanas siltumenerģētisko un siltumtehnisko iekārtu un sistēmu automatizācijā, attīstīt projektēšanas prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izskaidrot, analizēt un izvēlēties siltumenerģētisko iekārtu darba parametru mērīšanas metodes, mērierīces, automatizēto vadības un signalizācijas sistēmu elementu nozīmi un pielietojumu. - Pārbaudes veidi: studiju projekta saturs, noformējums, prezentācija un aizstāvēšana.
Kritēriji: spēj izskaidrot un pamatot siltumenerģētiskajos procesos un iekārtās izmantojamās mēraparatūras un vadības ierīču darbības principus, uzbūvi un nozīmi. Spēj izvēlēties dotajam tehnoloģiskajam procesam nepieciešamo mēraparatūru un AVS iekārtas. - Pārbaudes veidi: studiju projekta saturs, specifikācija, noformējums, prezentācijas sagatavošana un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj novērtēt mērāmo parametru diapazonu, analizēt un pamatot mēriekārtu un AVS iekārtu tipus un to izvēli, izmantot ražotājfirmu produkcijas katalogus un/vai programmas. Spēj noteikt atbilstošus siltumenerģētisko un siltumtehnisko iekārtu vai sistēmas veidam automatizācijas ierīču iestatījumus un temperatūru grafikus. - Pārbaudes veidi: studiju projekta saturs un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj noteikt optimālus iekārtu vadības ierīču iestatījumus un izvēlēties atbilstošus temperatūru grafikus. Augstākam vērtējumam pamato iekārtu un iestatījumu izvēli no energoefektivitātes paaugstināšanas viedokļa. Spēj izpildīt mērījumu un AVS elementu tehnoloģisko shēmu rasējumus, sastādīt nepieciešamo iekārtu un materiālu specifikācijas. - Pārbaudes veidi: studiju projekta saturs, specifikācija, grafiskā daļa, noformēšana, prezentācija un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj izstrādāt tehnisko dokumentāciju atbilstoši kvalitātes prasībām. Augstākam vērtējumam izstrādā studiju projekta tāmes atbilstoši normatīvo aktu prasībām. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Studiju projekta specifikācija - 20%
Studiju projekta grafiskā daļa - 20% Studiju projekta noformējums un prezentācija - 10% Studiju projekta saturs un aizstāvēšana - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas fizikā, tehniskā termodinamikā un siltumapmaiņā, datorzinībās, elektrotehnikā un/vai elektronikā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|