Kods | DA0223 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides inženierzinātne 1. daļa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andra Blumberga | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek analizētas vides inženierzinātņu loma citu zinātņu vidū, tēmas aktualitāte mūsdienu sabiedrībā, vides problēmas, to ietekme uz nākamajām paaudzēm un citiem ar vidi saistītiem problēmjautājumiem. Studiju kursa saturā iekļautas lekcijas, kuras apkopotas trīs moduļos: 1.modulis: gaisa, ūdens un augsnes piesārņošanas problēmas, galveno uzsvaru liekot uz piesārņojuma avotiem; 2.modulis: inovatīvi tehnoloģiskie risinājumi; 3.modulis: ietekmes uz klimata mainību un vidi vērtējums. Lekcijas tiek papildinātas ar lomu spēlēm, zaļo patruļu un praktisko darbu.. Studiju kurss paredzēts visu specialitāšu augstskolu studentiem kā brīvās izvēles studiju kurss.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par vides aizsardzības un klimata pārmaiņu problēmām un pievērst uzmanību gaisa, ūdens un augsnes piesārņojuma cēloņiem un analizēt šo cēloņu samazināšanas iespējas, iemācīt izprast aktuālākās vides problēmas un to risinājumus, kā arī to kā studenta izvēlētā specialitāte un nākotnes profesionālā darbība ietekmēs vides piesārņojumu un klimata mainību. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot zināšanas par vides problēmām un to cēloņiem. 2. Veidot zināšanas par atsevišķām vides pētījumu un pārvaldības metodēm. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj nosaukt galvenās vides problēmas un to cēloņus, ir zināšanas par atsevišķām vides pētījumu un pārvaldības metodēm. - Pārbaudes veidi: lomu spēles, tests.
Kritēriji: nosauc aktuālākās problēmas, apraksta to pētīšanas un risināšanas ceļus. Spēj veikt vienkāršotu izvēlēta produkta ietekmes uz vidi novērtējumu, formulēt galvenos vides aspektus. - Pārbaudes veidi: praktiskais darbs, tests. Kritēriji: izstrādā izvēlēta produkta vienkāršotu vides novērtējumu. Orientējas galvenajos vides politikas principos. - Pārbaudes veidi: lomu spēles, tests. Kritēriji: nosauc un apraksta galvenos vides politikas principus. Risinot kompleksas problēmas, apzinās saistību ar vidi, spēj problēmu risināšanā ņemt vērā nepieciešamību samazināt ietekmi uz vidi. - Pārbaudes veidi: lomu spēles, praktiskais darbs. Vērtēšanas kritēriji: demonstrē spēju ņemt vērā vides faktorus lēmumu pieņemšanā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskais darbs - 30%
Lomu spēle - 30% Tests - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas specifiskas priekšzināšanas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|