Kods | PA0408 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ingars Eriņš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir iekļauts kopīgā studiju programmā "Finanšu pārvaldības informācijas sistēmas". Šo studiju kursu īsteno partneraugstskola - Banku augstskola.. Ekonomikas studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem izpratni par likumsakarībām, kas nosaka tirgus darbības principus un tirgus dalībnieku izturēšanos; par saimnieciskās darbības mērķiem makrolīmenī, par ekonomisko procesu norisi, tos raksturojošiem rādītājiem un savstarpējo saistību, par iespējām un līdzekļiem ietekmēt šo procesu norisi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Spēj parādīt zināšanas par ekonomikas priekšmetu un mērķi; tautsaimniecības mērķi makrolīmenī, prasmes izvērtēt tautsaimniecības mērķa saistību ar mērķiem mikrolīmenī, spēj izprast ekonomikas pamatproblēmas un alternatīvos virzienus to risināšanai, spēj lietot programmatūras izstrādes vides un rīkus. Spēj izvēlēties problēmas risināšanai adekvātus algoritmus, metodes, programmproduktus un līdzekļus; spēj parādīt zināšanas par galvenajiem makroekonomiskajiem rādītājiem un to savstarpējo saistību, prasmi novērtēt ekonomikas situāciju makrolīmenī, izvēloties tam attiecīgos rādītājus, spēj atrast un novērtēt makroekonomiskos rādītājus, no informācijas avotiem, vai no to savstarpējām sakarībām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izvērtēt nepieciešamo informāciju problēmas risināšanai, spēj atrast šo informāciju, analizēt un sintezēt informāciju. - Semināri, praktiskie darbi, 1. kontroldarbs, 2. kontroldarbs, 3. kontroldarbs, 4. kontroldarbs, rakstiskais eksāmens, semināri, diskusijas par studēto literatūru, mājas darbi un pašpārbaudes darbi, pastāvīgā darba prezentācija Spēj studēt literatūru latviešu un angļu valodā, izvērtēt rakstītā galvenos apgalvojumus, sniegt mutisku un rakstisku apkopojumu par izstudēto literatūru. - Semināri, mājas darbi un pašpārbaudes darbi Spēj strādāt grupā problēmas risināšanai, sadalīt pienākumus un organizēt grupas darbu. - Semināri, praktiskie darbi,1. kontroldarbs, 2. kontroldarbs, 3. kontroldarbs, 4. kontroldarbs, rakstiskais eksāmens, semināri, diskusijas par studēto literatūru, mājas darbi un pašpārbaudes darbi, pastāvīgā darba prezentācija Spēj uzstāties auditorijas priekšā, īsi, skaidri un saprotami formulējot savu domu. - 4. kontroldarbs, rakstiskais eksāmens, semināri, diskusijas par studēto literatūru, mājas darbi un pašpārbaudes darbi Spēj parādīt zināšanas par ekonomikas priekšmetu un mērķi; tautsaimniecības mērķi makrolīmenī, prasmes izvērtēt tautsaimniecības mērķa saistību ar mērķiem mikrolīmenī, spēj izprast ekonomikas pamatproblēmas un alternatīvos virzienus to risināšanai, spēj lietot programmatūras izstrādes vides un rīkus - Semināri, praktiskie darbi, 3. kontroldarbs, 4. kontroldarbs, semināri, diskusijas par studēto literatūru, mājas darbi un pašpārbaudes darbi, pastāvīgā darba prezentācija Spēj izvēlēties problēmas risināšanai adekvātus algoritmus, metodes, programmproduktus un līdzekļus; spēj parādīt zināšanas par galvenajiem makroekonomiskajiem rādītājiem un to savstarpējo saistību, prasmi novērtēt ekonomikas situāciju makrolīmenī, izvēloties tam attiecīgos rādītājus, - Rakstiskais eksāmens, semināri, mājas darbi un pašpārbaudes darbi spēj atrast un novērtēt makroekonomiskos rādītājus, no informācijas avotiem, vai no to savstarpējām sakarībām - Rakstiskais eksāmens, semināri, mājas darbi un pašpārbaudes darbi Spēj domāt radoši, lai izstrādātu jaunas metodes un pieejas problēmu risināšanai ar datorsistēmu palīdzību, spēj parādīt prasmes analizēt valsts tautsaimniecību, novērtēt iespējamo valsts iejaukšanos ekonomikā un prognozēt tās sekas. - Rakstiskais eksāmens, semināri, mājas darbi un pašpārbaudes darbi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Rakstiskais eksāmens - 100%
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, Lietišķā angļu valoda | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|