Kods | DE0581 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Datorsistēmu uzbūve | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dmitrijs Bļizņuks, Aigars Riekstiņš, Sergejs Sereda, Sandris Sietiņsons | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Loģiskās funkcijas un to tehniskā realizācija; vienkāršākie automāti: trigeri, skaitītāji, reģistri;standarta integrālās shēmas; interfeiss,kopējā maģistrāle un porti;atmiņas ierīces: pastāvīgā, operatīvā un ārējā; viekāršota datora arhitektūra un darbību izpilde tajā; komandu faili un adresācijas veidi;procesora un tā sastāvdaļas; datorkopne; atmiņas aparatūra un organizācijas veidi; datoru arhitektūras jēdziens;klasiskā skaitļotāja organizācija; ievades un izvades organizēšana; pārtraukumu veidošana;reālā laika sistēmu arhitektūra, mainfram datori.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
agatavot speciālistus, kas spēj orientēties datortehnikas teorētiskos aspektos un dažādās datoru arhitektūrās,veikt dažādu datoru arhitektūru salīdzināšanu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj apspriest datoru tehnikas pamata principus, priekšrocības un ierobežojumus, pārzina datoru pamata elementus un tehnoloģiju dzīves ciklus. - Veiksmīgi nokārtots rakstisks eksāmens, kas ietver gan teorētiskus jautājumus, gan situācijas analīzi. Spēj salīdzināt dažādas datoru arhitektūras. - Patstāvīgi izpildīts praktiskais (laboratorijas) darbs. Spēj izprast ražotāja tehnisko literatūru - Patstāvīgi izpildīts praktiskais (laboratorijas) darbs. Spēj izprast dažādas datoru atmiņas, savienojumu un ievades un izvades apakšistēmu realizācijas. - Patstāvīgi izpildīts praktiskais (laboratorijas) darbs. Spēj izprast dažādas datoru veiktspējas vai atteikumnoturības uzlabošanas iespējas. - Patstāvīgi izpildīts praktiskais (laboratorijas) darbs. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | matemātika, elektronika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|