Kods | DE0575 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Tīmekļa tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pāvels Rusakovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek aplūkota dinamisko tīmekļa lappušu veidošana, lietojot vairākas klienta un servera puses tehnoloģijas. Pēc studiju kursa apgūšanas studentiem jāspēj veidot tīmekļa lappuses, strādājot ar iezīmēšanas valodu HTML (Hyper Text Markup Language), stilu tabulām CSS (Cascading Style Sheets), programmēšanas valodu JavaScript un vektorgrafikas tehnoloģiju SVG (Scalable Vector Graphics). Tiek plaši apskatīts dokumentu objektmodelis DOM (Document Object Model), kurš ir viens no tīmekļa lappušu dinamiskuma pamatiem. Uzmanības centrā ir arī formu apstrāde, ievadāmās informācijas pareizības pārbaude, dažādu notikumu apstrāde. Parādītas dažas papildu JavaScript iespējas, tajā skaitā darbs ar bibliotēku jQuery un grafiskās operācijas ar Canvas. Apskatīta XML (eXtensible Markup Language) tehnoloģiju pielietošana klienta un servera pusē. Parādīta XML dokumentu vizualizācija un apstrāde ar XSL (eXtensible Stylesheet Language), XSLT (eXtensible Stylesheet Language Transformation) un XQuery (XML Query) tehnoloģijām. Aplūkota tehnoloģiju kopas Ajax (Asynchronous JavaScript And XML) lietošana servera pusē Lielu studiju kursa daļu veido laboratorijas darbu izpilde, kuros studenti pielieto lekcijās iegūtās zināšanas un nostiprina prasmes.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sagatavot speciālista tīmekļa lietotņu izstrādei klienta un servera pusē. Studiju kursa uzdevumi: - apmācīt HTML un CSS formatēšanai tīmekļa lappusēs; - attīstīt skriptu programmēšanas prasmes JavaScript valodā; - iemācīt DOM objektus un to lietošanu; - sniegt informāciju par animāciju un darbu ar multividēm lietojot skriptus; - iemācīt SVG tehnoloģiju; - informēt par papildu JavaScript bibliotēkām; - attīstīts prasmes veicināt XML dokumentu vizualizēšanu; - pilnveidot zināšanas par informācijas iegūšanu no XML dokumentiem; - apmācīt pārveidot XML dokumentus; - iepazīstināt ar asinhronu darbu tīmekļa lappusēs un XML dokumentos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izprast tīmekļa lapu uzbūves un izstrādes pamatprincipus. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj veidot statiskās tīmekļa lappuses. Spēj pielietot HTML iezīmēšanas valodu, CSS formatēšanu un JavaScript skriptēšanas valodu. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj veidot dinamiskās tīmekļa lappuses. Spēj izmantot DOM objektus. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj izstrādāt tīmekļa vietnes. Spēj veidot un apstrādāt lietotāja formas. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj kontrolēt ievadāmo informāciju un apstrādāt to. Spēj iebūvēt vektorgrafiku tīmekļa lappusē. - SVG tehnoloģijas apspriešana. Kritēriji: spēj atbildēt uz jautājumiem un demonstrēt praktiskus risinājumus. Spēj vizualizēt XML dokumentus ar CSS un XSL palīdzību. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj parādīt pārlūkprogrammā XML dokumenta daļu prasāmajā formātā. Spēj pārveidot XML dokumentus ar XSLT un XPath palīdzību. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj pielietot dažādus XSLT/XPath transformācijas likumus. Spēj veidot pieprasījumus pie XML dokumentiem ar XQuery un XPath palīdzību. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj iegūt prasāmo informāciju ar XQuery/XPath vaicājumu. Spēj rakstīt skriptus lietojot Ajax tehnoloģiju kopu. - Ajax tehnoloģiju kopas apspriešana. Kritēriji: spēj atbildēt uz jautājumiem un demonstrēt praktiskus risinājumus. Spēj demonstrēt teorētiskās un praktiskās zināšanas par tīmekļa risinājumiem klienta pusē citam speciālistam. - Eksāmena darba rakstīšana. Kritēriji: spēj atbildēt uz teorētiskiem jautājumiem, meklēt kļūdas eksistējošos risinājumos un piedāvāt savus risinājumus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 50%
Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Programmēšanas pamati, objektorientētā programmēšana. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|