Kods | DE0571 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Objektorientētā programmēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundars Alksnis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek aplūkoti pamata un vidēja līmeņa objektorientētās programmēšanas (OOP) temati, kā primāro demonstrēšanas programmēšanas valodu izmantojot C++. Veiksmīgi pabeidzot studiju kursu, studentiem jāizprot OOP koncepcijas un jābūt kompetentiem no projektējuma uzrakstīt objektorientēta risinājuma pirmkodu. Tiek apskatītas tādas OOP pamatkoncepcijas, kā abstrakcija, iekapsulēšana, mantošana, polimorfisms un modularitāte. Papildus tiek izskatīt arī temati, kas saistīti ar funkciju pārlādi, funkciju pārdefinēšanu, izņēmumu apstrādi, šabloniem un klašu bibliotēku izmantošanu. Izskatītie temati tiek salīdzināti ar citām OOP valodām, piemēram, Java un C#, uzsverot, ka svarīgāk par konkrētas programmēšanas valodas sintaksi ir izprast OOP principus. Būtisku studiju kursa daļu veido praktisku uzdevumu izpilde, kuros studenti pielieto iegūtās zināšanas un nostiprina OOP prasmes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir apmācīt un virzīt studentus OOP pamatkoncepciju apguvē, lai studiju kursa nobeigumā viņi būtu kompetenti tos pielietot programmatūras izstrādē un uzturēšanā. Studiju kursa uzdevumi: - izskaidrot OOP pamatkoncepcijas (abstrakcija, iekapsulēšana, mantošana, modularitāte, polimorfisms); - nostiprināt prasmes lasīt iepriekš uzrakstītu pirmkodu; - attīstīt prasmes no sagatavota projektējuma uzrakstīt OOP pirmkodu, pielietojot klašu bibliotēku datu tipus un funkcionalitāti; - nostiprināt programmatūras izstrādes un atkļūdošanas rīku lietošanas prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izskaidrot OOP pamatkoncepciju – abstrakcijas, iekapsulēšanas, mantošanas, modularitātes un polimorfisma – būtību un pielietošanu programmēšanas valodā C++. - Eksāmens un praktiskie uzdevumi.
Kritēriji: spēj atpazīt pamatkoncepciju realizācijas atšķirības citās OOP valodās. Spēj saprast trešo pušu sagatavotu pirmkodu un izskaidrot tajā izmantoto priekšrakstu loģiku. - Praktiskie uzdevumi. Kritēriji: spēj konstatēt nepilnības pirmkodā un zina, kā tās novērst. Spēj uzrakstīt kādas abstrakcijas deklarāciju un definīciju klases datu tipā. - Praktiskie uzdevumi. Kritēriji: spēj sadalīt atbildības starp vairākām klasēm. Spēj izskaidrot objektu redzamības apgabalus un objektu glabāšanai var pielietot lokālo, statisko, dinamisko un globālo atmiņas veidu. - Eksāmens un praktiskie uzdevumi. Kritēriji: spēj novērtēt atbilstošāko atmiņas veidu izvēli konkrētās situācijās. Spēj izmantot gatavas klases no standarta klašu bibliotēkas darbam ar rakstzīmju virknēm, ievadi/izvadi, failiem un spēj lietot izņēmumu apstrādes mehānismu. - Praktiskie uzdevumi. Kritēriji: pārzina atšķirības starp līdzīgiem datu tipiem, spēj pielietot vairākus datu tipus, lai panāktu vēlamo risinājumu. Spēj izmantot datu tipu šablonus. - Eksāmens un praktiskie uzdevumi. Kritēriji: izprot, kad jālieto datu tipi un kad to šabloni. Pārzina objektorientētas projektēšanas principus un, kā to pielietošana palīdz izstrādāt un uzturēt sarežģītu programmatūru. - Praktiskie uzdevumi. Kritēriji: prot izvērtēt SOLID principu nepieciešamību. Spēj salīdzināt dažādu OOP valodu iespējas. - Eksāmens un praktiskie uzdevumi. Kritēriji: prot salīdzināt programmēšanas valodas C++, Java un C#. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie uzdevumi - 40%
Eksāmens - 50% Bonuss par sekmīgi uzrakstītiem diviem kontroldarbiem un iesniegtiem risinājumiem visiem praktiskiem uzdevumiem - 10% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par strukturālo programmēšanu (vēlams C saimes programmēšanas valodā). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|