Kods | AD0123 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Adīšanas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Tekstilmateriālu tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Baltiņa, Ilze Balgale | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz zināšanas par adīšanas tehnoloģiskajiem procesiem un iekārtām. Sniegta adāmmašīnu klasifikācija un apskatīti adāmmašīnu mehānismi. Analizētas adīšanas procesa īpatnības šķērsadīšanas un garenadīšanas adāmmašīnās. Sniegta trikotāžas pinumu klasifikācija. Analizēti adījumu struktūras raksturlielumi un īpašības.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studējošajiem zināšanas par dažāda veida adīšanas tehnoloģijām, iekārtām, adītu drānu struktūru un īpašībām. Studiju kursa uzdevumi: - veicināt zināšanu un prasmju apguvi par šķērsadīšanas un garenadīšanas procesu būtību; - veicināt izpratni par trikotāžas drānu veidiem, to īpašībām un pielietojumu; - attīstīt spēju analizēt adījumu pinumus; - veicināt prasmes trikotāžas izstrādājumu projektēšanā un atbilstošu iekārtu izvēlē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj noteikt šķērsadījuma un garenadījuma pinumu veidus, prot grafiski tos attēlot. - Pārbaudes veids: laboratorijas darbi, kontroldarbi, eksāmens.
Kritēriji: spēj eksperimentāli noteikt adījuma pinumu, grafiski to attēlot, noteikt pinuma raportu. Spēj noteikt adītu drānu struktūras un ģeometriskos raksturlielumus. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbi, kontroldarbi, eksāmens. Kritēriji: spēj eksperimentāli noteikt adītu drānu struktūras un ģeometriskos raksturlielumus. Spēj novērtēt trikotāžas pinuma ietekmi uz tā mehāniskām, fizikālām īpašībām un to lietošanas ilgmūžību. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbi, kontroldarbi, eksāmens. Kritēriji: spēj novērtēt kā konkrētā pinuma raksturlielumi ietekmēs drānas ekspluatācijas īpašības un vizuālo izskatu. Pārzina adāmmašīnu uzbūvi un tehnoloģiskās iespējas un spēj novērtēt, kā atsevišķie mehānismi ietekmē trikotāžas drānas īpašības un kvalitāti. - Pārbaudes veids: laboratorijas darbi, kontroldarbi, eksāmens. Kritēriji: pārzina adāmmašīnu tehnoloģiskās iespējas un uzbūvi, spēj analizēt dažādu mehānismu ietekmi uz drānas īpašībām. Spēj izvēlēties trikotāžas izstrādājumu izgatavošanas tehnoloģiskos procesus un spēj pamatot atbilstošu iekārtu izvēli. - Pārbaudes veids: laboratorijas darbi, kontroldarbi, eksāmens. Kritēriji: pārzina trikotāžas izstrādājumu izgatavošanas tehnoloģiskos procesus, spēj izvēlēties izejmateriālus un atbilstošas iekārtas konkrētu izstrādājumu ražošanā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 25%
Kontroldarbi - 25% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Tekstilmateriālzinātnes un tekstila tehnoloģiju pamati. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|