IV0462 Tirgus organizācija un vadīšana

Kods IV0462
Nosaukums Tirgus organizācija un vadīšana
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Rita Greitāne, Judīte Jakubāne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Tirgus elementu un procesu organizēšana un vadīšana. Uzņēmuma produkcijas realizācijas programmas noteikšana. Produkcijas tirgus nišas atrašana un definēšana: cena, kvalitāte, servisa līmenis, noieta tirgus sadales kanāli, komunikācija tirgū. Preču virzīšana. Uzņēmuma dzīves cikls un tā loma tirgū..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Tirgus jēdziens. Tirgus pamatelementi, to raksturojums 2 2 1 5
Tirgus vides ietekmējošie faktori 4 4 1 5
Tirgus pasākuma komplekss (mix ) organizēšana un vadīšana uzņēmumā 10 10 6 10
Tirgus pētījumu procesa organizēšana. Informācijas vākšana 4 4 2 6
Pircēju rīcības modelis patēriņa tirgū. 4 4 2 6
Pircēju rīcības psiholoģija 2 2 1 4
Pircēju lēmumu pieņemšanas posmi, to raksturojums. 2 2 1 4
Tirgus segmentēšanas būtība un mērķi. 4 4 2 4
Preces dzīves cikla koncepcija. 2 2 1 6
Produkta pozīciju nostiprināšana tirgū. 6 6 3 10
Kopā: 40 40 20 60
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Iegūt zināšanas un veidot izpratni par tirgus pamatjēdzieniem un procesiem tirgū. Veidot priekšstatu par tirgzinības nozīmi uzņēmējdarbībā. Sniegt zināšanas tirgus elementu un procesu organizēšanā un vadīšanā,kā arī to pielietojumu praktiskā situāciju analīzē, kas vērsta uz patērētāju vajadzību apmierināšanu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzinās tirgus veidus, to pamatelementu organizēšanu un mērķus. Spēs analizēt tirgu ietekmējošos iekšējos un ārējos faktorus. Pārzinās tirgus vadīšanas pamatprincipus. - Patstāvīgais darbs - vides faktoru analīze konkrētā uzņēmumā. Grupas darbs. Darbs auditorijā
Pārzinās tirgus pasākuma kompleksa elementu orgazinēšanu - produktu, tā jēdzienu, klasifikāciju, raksturlielumus un sortimentu. Pārzinās cenu veidošanas metodes un galvenos ietekmējošos faktorus. - Patstāvīgais darbs - sortimenta un cenu veidošana.
Pārzinās sadales kanālu sastāvdaļas un sadales kanālu funkcijas. Izpratīs komunikāciju sistēmu tirgū. - Kontroldarbs par produkta, cenas, sadales kanālu un komunikācijas izpratni un pielietojumu konkrētā uzņēmumā
Spēs vadīt tirgus pētījumu procesu. Spēs veikt informācijas vākšanu tirgū un doto rezultātu analīzi - Patstāvīgais darbs - informācijas vākšana, to apstrāde un analīze, situācijas analīze.
Pārzinās pircēju rīcības modeli patēriņa tirgū un pircēju rīcības psiholoģiju. Pārzinās pircēju lēmumu pieņemšanas posmus un varēt tos analizēt. - Kontroldarbs par pircēju rīcību tirgū un to ietekmējošo faktoru analīze
Pārzinās tirgus segmentēšanas būtību un to mērķus. Spēs noteikt preces dzīves ciklu un raksturot preces dzīves stadijas . - Patstāvīgais darbs - noteikt konkrēta uzņēmuma segmentu un tā raksturojumu. Grupas darbs. Darbs auditorijā.
Spēs teoriju saistīt ar praktisko darbību. - Ieskaite
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgie darbi - 20%
Grupu darbi - 20%
Kontroldarbi - 30%
Ieskaite - 30%
 
Priekšzināšanas nozaru ekonomika
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 0.0 16.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]